plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۸۵۴۶

هشدار مقامات آمریکایی و اروپایی درخصوص شتاب اپیدمی کرونا

بیش از 3 هزار فوتی و 40 هزار مبتلا به کرونا در 12 ساعت
در حالی که هر لحظه بر آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کووید19 افزوده می شود، مقامات انگلیسی و آمریکایی نسبت به وخیم‌تر شدن شیوع کرونا هشدار دادند. در ایران نیز ستاد ملی مدیریت کرونا بار دیگر تأکید کرد: تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیرضرور و «ماندن درخانه» دارد
هشدار مقامات آمریکایی و اروپایی درخصوص شتاب اپیدمی کرونا
به گزارش ایصال نیوز، شیوع ویروس کرونا در اروپا و ایالات متحده آمریکا با سرعت رو به گسترش است به‌طوریکه اسپانیا، فرانسه، بریتانیا و آمریکا به همراه چند کشور اروپایی دیگر، شنبه 10 فروردین، مرگبارترین روز خود را پشت سر گذاشتند.

به گزارش اسکای نیوز،طبق آمارهای رسمی تا کنون(شامگاه یکشنبه) بیش از707 هزار نفر در سراسر دنیا به این ویروس آلوده شده اند وبیش از 33 هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند. بیش از 149 هزار نفر هم بهبود پیدا کرده اند. این در حالی است که در صبح یکشنبه به وقت ایران، آمار مبتلایان در جهان 665 هزار و فوتی ها 30 هزار گزارش شده بود.

به گزارش یورونیوز، در انگلیس، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا پس از اینکه مبتلا به کووید19 شد و خود را قرنطینه کرد، در نامه‌ای که برای تمامی شهروندان بریتانیایی ارسال کرده‌، از همه خواسته است که در خانه‌های خود بمانند.

وی در این نامه که به 30 میلیون خانوار در سراسر بریتانیا ارسال می‌شود، نوشته است: «می‌دانیم قبل از اینکه شرایط بهتر شود، وخیم‌تر می‌شود.»

نخست وزیر بریتانیا اضافه کرد: «اما ما در حال فراهم کردن امکانات مناسب هستیم. هرچه بیشتر قوانین را رعایت کنیم، زندگی‌های کمتری از دست می‌روند و شرایط زندگی زودتر به حالت عادی بر می‌گردد.»

اسکای نیوز نیز گزارش داد، در امریکا، دکتر آنتونی فائوچی مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به کمیته اصلاح و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من می‌توانم بگویم که ما موارد بیشتری را در خصوص ابتلا به ویروس کرونا شاهد خواهیم بود و همه چیز از این چیزی که الان هست بدتر خواهد شد.

آنتونی فائوچی، که طی روزهای اخیر همراه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس‌های خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا حضور داشته، هشدار داد که ممکن است میلیون‌ها شهروند آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد که این امکان وجود دارد که بین 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی در اثر ویروس کرونا، جان خود را از دست بدهند.

گفتنی است، در ایران نیز ستاد ملی مدیریت کرونا شامگاه یکشنبه در بخشی از اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرد: تلاش حداکثری برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به خودداری از انجام ترددها و سفرهای غیرضرور در داخل شهرها دارد و هم‌وطنان عزیز، حتی الامکان کالاهای مورد نیاز خود را با روش‌های غیرحضوری دریافت کنند.

این ستاد بار دیگر تصریح کرد: برابر تاکیدات مکرر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عموم متخصصان، مهم ترین راه مقابله و ممانعت از شیوع ویروس کرونا، ماندن درخانه است، لذا برای تحقق حداکثری این راهبرد، انتظار می رود، هر ایرانی یک رسانه برای بازنشر این درخواست عمومی و ترغیب اطرافیان به حضور در پویش در خانه می مانیم باشد.

سازمان جهانی بهداشت همچنان بر رعایت فاصله یک متری از دیگران، ضد عفونی کردن سطوح، شستن مرتب دست‌ها و خودداری از لمس صورت برای جلوگیری از شیوع کووید19 تاکید دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما