plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۷۸۹۵

سقوط شاخص‌های جهانی بورس و بهای نفت در پی گسترش کرونا

کاهش تقاضا برای محصولات بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ویروس کرونا، به نگرانی‌ها از کاهش تولید و رکود در بازارهای جهانی دامن زده است.
سقوط شاخص‌های جهانی بورس و بهای نفت در پی گسترش کرونا
به گزارش ایصال نیوز، رویترز اعلام کرد، روز گذشته شاخص بورس‌ های بزرگ جهان و قیمت نفت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین سقوط کرد. سازمان بهداشت جهانی نیز از «جهش ناگهانی» در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، ایتالیا و کره جنوبی «عمیقا» ابراز نگرانی کرد.

قیمت نفت شاخص برنت روز دوشنبه با افتی ۵.۳۳ درصدی به ۵۵ دلار و ۳۸ سنت سقوط کرد.

همچنین روز دوشنبه شاخص سه بورس عظیم آمریکا داو جونز ۳.۲۷ درصد، نزدک ۳.۶۲ درصد و «اس‌ اند پی ۵۰۰» حدود ۳.۵۳ درصد سقوط را نسبت به روز جمعه، آخرین روز فعالیت این بازار ها در هفته گذشته تجربه کرد.

شرکت مایکروسافت با افت ارزش سهام ۴.۱۹ درصدی و اپل با افت ارزش سهام ۴.۳۶ درصدی مواجه شده است. از یک هفته ارزش گذشته سهام این غول‌های آمریکایی به صورت متوالی در حال کاهش است.

افت شاخص بورس و ارزش سهام شرکت‌ها تنها منحصر به غرب نبوده است. شاخص سهام بورس کره جنوبی نسبت به روز جمعه ۳.۸۷ درصد کاهش یافت. شمار مبتلایان به کرونا ویروس در این کشور به بالای ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

در ایتالیا که شمار مبتلایان به کرونا از ۲۰۰ نفر فراتر رفته، شاخص سهام بازار بورس ۴.۴۳ درصد سقوط کرده است.

کاهش تقاضا برای محصولات بسیاری از شرکت‌ها به خاطر ویروس کرونا به نگرانی‌ها از کاهش تولید و رکود در بازارهای جهانی دامن زده است. ژاپن و آلمان از هم اکنون صدای زنگ‌های هشدار برای رکود اقتصادی کشورشان را به صدا درآورده‌اند.

در همین زمینه صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده حتی اگر ویروس کرونا در همین سطح بماند و مهار آن نیز در آینده نزدیک اتفاق بیفتد، حدود یک دهم درصد از رشد اقتصادی جهان را خواهد کاست و اگر گسترش یابد و تاثیر آن هم طولانی‌مدت شود، سطح زیان به مراتب بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما