plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۸۲۶۸

کاهش بهای نفت در بازار جهانی به حدود ۲۹ دلار

بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع کرونا و ادامه جدال نفتی میان روسیه و عربستان به زیر ۳۰ دلار رسید.
کاهش بهای نفت در بازار جهانی به حدود ۲۹ دلار
به گزارش ایصال نیوز، روند کاهش بی سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد. رویترز گزارش داد، نفت خام برنت دریای شمال به بشکه ای ۲۸ دلار و ۵۲ سنت رسیده است. بهای نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمدیت نیز ۳.۰۳ دلار کاهش یافت و به ۲۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید که کم ترین قیمت از فوریه ۲۰۱۶ است.

عربستان سعودی پیش تر اعلام کرده بود که تولیدات نفت خود را برای کسب سهم بیشتر در بازار جهانی نفت افزایش می دهد.

زنگ خطر شیوع کرونا باعث شده تا کشورهای اروپایی تدابیر سختی برای شهروندان خود ایجاد کنند تا سرعت گسترش این ویروس کم شود. بنابر این با توجه به کاهش تردد و قرنطینه در کشورهای اروپایی، تقاضا برای نفت خام بیش از پیش کاهش داشته است.

این موضوع در کنار رقابت کشورهای تولیدکننده نفت برای فروش و همچنین تخفیفات قیمتی که باعث افزایش عرضه شده، زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت نفت فراهم کرده است. توافق نفتی میان اوپک و روسیه حدود دو هفته پیش، پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا پس از سه سال پایان یافت. پیش از برگزاری این جلسه نیز انتظار می‌رفت توافق با مخالفت روسیه همراه شود.

رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه از قیمت‌های کنونی نفت دفاع کرده بود و به همین دلیل ‌مخالفت این کشور با تعمیق توافق تولید، دور از ذهن نبود. اوپک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت را به اضافه کاهش ۱.۷ میلیون بشکه‌ای کنونی توافق، پیشنهاد کرده بود.

گفتنی است، در هفته های اخیر، قیمت نفت از سوی هر دو بخش عرضه و تقاضا تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند: از یک سو نگرانیهای مستمر نسبت به اپیدمی کرونا خرید نفت را کاهش داده و از سوی دیگر افزایش تولید کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات و نیز اختلاف نفتی میان روسیه و عربستان، نگرانیها نسبت به اشباع عرضه در بازار را تشدید کرده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما