plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹
کد مطلب : ۷۵۳۰
پس از رهایی از خطر برکناری

واکنش ترامپ به تبرئه شدنش در مجلس سنا

ترامپ: : رئیس جمهور ابدی آمریکا هستم
رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه در پاسخ به تبرئه شدن استیضاح خود در مجلس سنا آن را پیروزی بزرگ خواند. ترامپ پس از رفع اتهام در خصوص استیضاح در کنگره با انتشار پیامی خود را به صورت «رئیس جمهور ابدی» معرفی نمود.
واکنش ترامپ به تبرئه شدنش در مجلس سنا
به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهور آمریکا پس از رفع اتهام در خصوص استیضاح در کنگره با انتشار پیامی خود را به صورت رئیس جمهور ابدی معرفی نمود.

ترامپ، سومین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست که استیضاح می شود و در سنا تحت محاکمه قرار می گیرد و این بار مورد تبرئه قرار می گیرد. نمایندگان مجلس سنای آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی در جلسه رأی‌گیری استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، رأی به تبرئه وی از اتهام «سوءاستفاده از قدرت» دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنین در صفحه خود در توییتر نتایج بازرسی های روبرت مولر دادستان ویژه در رابطه با پرونده ساخت و پاخت با روسیه در زمان انتخابات سال 2016 آمریکا را مورد تفسیر قرار داد.

ترامپ نوشت:«هیچگونه توطئه ای و دخالتی و هیچگونه ایجاد مانع در رسیدن به عدالت مشاهده نشده است. این را می گویند تبرئه کامل!»

پسر دونالد ترامپ به نوبه خود خواستار آن شد افرادی که در این اتهامات علیه پدرش دست داشتند باید مسئولیت اینکار را بپذیرند و جوابگو باشند. پسر ترامپ آنها را «یکی از بزرگترین دروغپردازان و لکه ننگی بر دمکراسی آمریکا» نامید.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری همچنین نوشت: من فردا (به وقت محلی) در سخنرانی مردمی در مورد پیروزی بزرگ کشور در مورد جلسه استیضاح در کنگره صحبت خواهم کرد.

به دنبال نادیده گرفته شدن اتهامات ترامپ توسط سناتورهای جمهوریخواه، استیضاح رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در مجلس سنا رای نیاورد. در رای گیری‌های صورت گرفته اتهامات ترامپ در ممانعت از انجام تحقیقات کنگره و سوء استفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت تبرئه شد.

ترامپ از جمله روسای جمهور ایالات متحده امریکاست که با تکیه بر اصول برتری نژادی، مناسبات و نظم جهانی را در راستای تقویت یکجانبه گرایی آمریکایی، با بحران های متعددی مواجه کرده است. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما