plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۷۵۲۸

ترامپ در مجلس سنا از تمام اتهامات وارده تبرئه شد

مجلس سنای آمریکا در بررسی نهایی استیضاح ترامپ برخلاف مجلس نمایندگان، ترامپ را تبرئه کرد.
ترامپ در مجلس سنا از تمام اتهامات وارده تبرئه شد
به گزارش ایصال نیوز سرانجام پس از مدتها جنجال ناشی از رقابتهای پیدا و پنهان حزبی، عزل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنای آمریکا رای نیاورد.

به گزارش اسکای نیوز، در رای گیری روز چهارشنبه، ۵۲ سناتور به گناهکار نبودن ترامپ رای دادند و ۴۸ سناتور او را گناهکار دانستند.

بر این اساس ترامپ از بند اول استیضاح تبرئه شد. سپس رای گیری بند دوم به  جریان افتاد که در نهایت رای گیری بند دوم با 53 رای در برابر 47 رای اتهامات مردود اعلام شد و ترامپ از استیضاح رهایی یافت.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا و میچ‌مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا آخرین سخنرانان صحن علنی سنا پیش از رای‌گیری بودند.

مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 میلادی به استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در اجرای عدالت (کارشکنی در کار کنگره در مسیر تحقیقات استیضاح) رای داد.

مجلس نمایندگان آمریکا دارای اکثریت دموکرات است. در پی این رای مجلس نمایندگان، استیضاح ترامپ برای برگزاری دادگاه استیضاح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شده بود.

بر اساس مورد اول، رئیس‌جمهور آمریکا با سوءاستفاده از قدرت خود و تهدید به توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین، خواستار آن شده که دولت اوکراین در خصوص شرکتی که فرزند «جو بایدن»، رقیب احتمالی او از حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری در هیات مدیره آن حضور دارد، تحقیق کند. قصد ترامپ از این اقدام، آسیب زدن به موقعیت بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 ارزیابی شده و این پرونده به اوکراین‌گیت شهرت یافته است. در خصوص دومین مورد استیضاحی ترامپ هم گفته شده که او در کار دستگاه‌های تحقیق‌کننده در مورد فوق ایجاداخلال کرده است.

ترامپ، پس از «اندرو جانسون» و «بیل کلینتون»، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که استیضاح می‌شود. دو رئیس‌جمهور قبلی با استیضاح از قدرت برکنار نشده بودند. دونالد ترامپ نیز امروز از اتهامات وارده تبرئه شد و از استیضاح در سنا رهایی یافت.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما