plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۷۴۲۰

احتمال تبرئه ترامپ در دادگاه استیضاح و مجلس سنا قوت گرفت

یکی دیگر از مراحل دادگاه استیضاح دونالد ترامپ به پایان رسید و جمهوری‌خواهان امیدوارند رأی‌گیری نهایی برای تبرئه او از اتهامات را به‌زودی برگزار کنند. دهمین روز دادگاه استیضاح دونالد ترامپ برای بحث درباره لزوم احضار شاهدان و مدارک مربوط به اتهامات رئیس‌جمهوری آمریکا، بعدازظهر جمعه آغاز به کار کرد.
احتمال تبرئه ترامپ در دادگاه استیضاح  و مجلس سنا قوت گرفت
به گزارش ایصال نیوز، مرحله «سؤال و جواب» از مراحل دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه به پایان رسید و تلاش‌های نماینده‌های دموکرات برای کسب آرای لازم جهت فراخواندن شهود جدید به جلسه دادگاه استیضاح بی‌نتیجه متوقف شد.

مرحله سؤال و جواب از روز چهارشنبه در مجلس سنا آغاز شد و طی آن نمایندگان کنگره، سؤالاتی را از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین تیم وکلای کاخ سفید مطرح کردند. سؤالات به‌صورت نوشتاری تقدیم «جان رابرت»، قاضی ارشد ایالات متحده (رئیس نظام دیوان فدرال آمریکا) شد و او این سؤالات را قرائت کرد.

طبق گزارش «ای‌بی‌سی‌نیوز»، در این مرحله بیش از 90 سؤال مطرح شد و نمایندگان 8 ساعت به طرح سؤال پرداختند. بعد از پایان جلسه روز چهارشنبه، از سخنان «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا این‌طور برمی‌آمد که او از آرای کافی برای غلبه بر هر گونه طرح از سوی نمایندگان دموکرات برای فراخواندن شهود جدید به دادگاه استیضاح برخوردار است. این مسئله به مک‌کانل امکان خواهد داد دادگاه استیضاح را وارد مرحله نهایی کند.

چندین نماینده جمهوری‌خواه در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند امیدوارند از همین شنبه وارد مرحله رأی‌گیری برای تبرئه دونالد ترامپ از اتهامات وارده در پرونده موسوم به «اوکراین‌گیت» شوند.

دونالد ترامپ قرار است سه‌شنبه نطق سالانه خود، معروف به «سخنرانی وضعیت کشور» (State of the Union) را ایراد کند و قانونگذاران جمهوری‌خواه امیدوارند تا قبل از این روز او را از 2 اتهام واردشده در این پرونده تبرئه کنند.

مجلس سنا قرار است امروز، جمعه یک رأی‌‌گیری مهم برای تعیین این داشته باشند که آیا نیاز به حضور شهود دیگر برای اظهارنظر در پرونده اوکراین‌گیت هست یا خیر. جمهوری‌خواهان در این مجلس که اکثریت کرسی‌ها را در اختیار دارند اطمینان دارند که می‌توانند جلوی تلاش دموکرات‌ها برای احضار شهود بیشتر به جلسه دادگاه را بگیرند.

برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه گفته‌اند امیدوارند همین امروز تکلیف تبرئه دونالد ترامپ را مشخص کنند. «جان باراسو»، به‌عنوان سومین نماینده بلندپایه جمهوری‌خواه در مجلس سنا گفت: «احساس بسیار مثبتی در این خصوص داریم. تعداد کسانی که دارند می‌گویند "آماده‌ایم وارد مرحله نهایی شویم" دارد بیشتر و بیشتر می‌شود.»

گفتنی است دهمین روز دادگاه استیضاح دونالد ترامپ برای بحث درباره لزوم احضار شاهدان و مدارک مربوط به اتهامات رئیس‌جمهوری آمریکا به ویژه درباره رسوایی "اوکراین گیت"، بعدازظهر جمعه آغاز به کار کرد.

بر اساس آنچه که میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا پیشنهاد کرد و مورد موافقت طرفین قرار گرفت، دادستان های استیضاح و وکلای مدافع ترامپ، در این جلسه چهار ساعت هر کدام دو ساعت درباره لزوم احضار شاهدانی همچون جان بولتون مشاور برکنار شده امنیت ملی کاخ سفید، مایک مولوینی سرپرست دفتر ترامپ و دیگر اسناد و مدارک مربوطه، بحث می کنند. پس از آن، سناتورها درباره این قطعنامه رای گیری خواهند کرد که البته دموکرات‌ها مجاز خواهند بود به هر تعداد که بخواهند اصلاحیه ارائه کنند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما