plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۷۵۱۷

تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا در چین!

افزایش مبتلایان به کرونا به 24 هزار نفر
یک مادر چینی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در شمال شرق چین، نوزادش را کاملا سالم به دنیا آورد. ویروس کرونا هر روز با سرعت بیشتری در حال گسترش است و همچنان مهمترین راه مهار این ویروس، توجه جدی به بهداشت فردی و عمومی است. آمار رسمی مبتلایان به این ویروس تاکنون بیش از 24 هزار نفر و قربانیان بیش از 490 نفر اعلام شد.
تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا در چین!
به گزارش ایصال نیوز، در اتفاقی نادر و امیدبخش در بیمارستانی در شهر هاربین در شمال شرق چین، مادری که آلوده به ویروس کرونا بود، نوزاد خود را در سلامت کامل به دنیا آورد.

به گزارش اسکای نیوز، مقامات پزشکی این بیمارستان پس تولد این نوزاد و با انجام آزمایشات ویژه متوجه شدند که نوزاد کاملا سالم است و هیچ آثاری از ویروس کرونا در بدن وی وجود ندارد.

اما در جدیدترین حالات ابتلا به ویروس کرونا «تلویزیون آساهی» ژاپن چهارشنبه اعلام کرد در بررسی و معاینه از 3700 نفر از مسافران کشتی تفریحی «دایمون پرنسس» مشخص شد تعداد 10 نفر از مسافران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. حدود یک ماه قبل از ووهان چین به بندر ژاپن حرکت کرد و هم اکنون در قرنطینه کامل وزارت بهداشت ژاپن در بندر یوکوماها بسر می برد.

سازمان بهداشت ملی چین صبح چهارشنبه با اعلام افزایش اقدامات پژشکی و قرنطینه بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرهای مختلف چین، از افزایش مبتلایان به این ویروس خبر داد.

به گزارش اسکای نیوز، بر این اساس آمار تلفات ویروس کرونا در چین به 490 نفر افزایش یافت و آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا صبح چهارشنبه از مرز 24 هزار نفر گذشت.

سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع ویروس در خارج از چین «شرایط اضطراری جهانی» اعلام کرده و آن را «شیوع بی سابقه» توصیف کرده است.

مرکزیت انتشار این ویروس شهر ووهان چین است، اما گزارشاتی مبنی بر شناسایی افراد آلوده به ویروس کرونا در حدود 30 کشور از جمله کره جنوبی، تایوان، تایلند، ماکائو، سنگاپور، ویتنام، هنگ کنگ، ایتالیا، فرانسه، امارات، الجزایر و ایالات متحده آمریکا نیز تاکنون منتشر شده است. 

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما