plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۷۴۲۷
وضعیت اضطرار بهداشت جهانی

«کرونا ویروس» همچنان قربانی می گیرد

259 کشته و حدود 12 هزار نفر مبتلا
چین با اعلام افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا از افزایش تدابیر بهداشتی و قرنطینه گسترده تر خبر داد. آمار کشورهای مبتلا به وبای چینی «کروناویروس»نیز به حدود 30 کشور رسید.
«کرونا ویروس» همچنان قربانی می گیرد
به گزارش ایصال نیوز، سازمان بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد؛ ویروس کرونا تاکنون در این کشور جان ۲۵۹ نفر را گرفته است.

بر اساس گزارش ها، این آمار، تا پایان روز جمعه ۳۱ ژانویه را شامل می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که تنها در روز جمعه ۴۵ تن دیگر در اثر مبتلا شدن به این ویروس جان باخته اند.

گفته می شود روز جمعه نزدیک به ۲۵۰۰ تن دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس به ۱۱ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

در آمریکا مقامات بهداشت محلی، ایالتی و فدرال در تلاشند به منظور به حداقل رساندن شیوع بیشتر ویروس با قرنطینه دو هفته ای افراد مشکوک، افرادی را که از نزدیک با این مورد در ارتباط بوده‌اند را مورد بررسی و کنترل قرار دهند.

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان تا کنون حداقل هفت شهروند آمریکایی مبتلا به این ویروس کشنده شده‌اند.

گفتنی است، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته میلادی در بازار ماهی شهر ووهان واقع در ولایت هوبی چین، بروز کرد.

این ویروس علاوه بر مناطق چین، به حدود 30 کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، روسیه، انگلیس، ایتالیا، امارات و فرانسه هم سرایت کرده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما