plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۷۴۶۷

نیویورک تایمز از پنهان کاری چین در اعلام به موقع ویروس کرونا خبر داد

دکتر لی اولین کسی بود که در ماه دسامبر 2019 نسبت به شیوع ویروسی شبیه سارس در چین هشدار داد اما هشدار های وی در ابتدا نه تنها جدی گرفته نشد بلکه به بهانه مخدوش شدن اعتبار چین، وی توبیخ و به اتهام نشر اکاذیب بازداشت شد.
نیویورک تایمز از پنهان کاری چین در اعلام به موقع ویروس کرونا خبر داد
اواخر ماه دسامبر 2019، آغاز حقیقی انتشار محدود ویروس کرونا بود، اما با پنهان‌کاری نابجا، هفت هفته بعد و در آغاز سال میلادی 2020 مقامات چینی مجبور به اعلام رسمی شیوع این ویروس مهلک شدند.

به گزارش نیویورک تایمز، سیاست پنهان‌کاری و سهل انگاری مقامات چینی به بهانه جلوگیری از مخدوش شدن اعتبار چین، باعث شد تا هشدارهای اولیه مبنی بر وجود ویروسی شبیه به سارس جدی گرفته نشود و حتی پزشکانِ مدعی وجود این ویروس جدید را تحت فشار گذاشتند که به شایعات دامن نزنند. این وبای چینی جدید همان است که به نام «ویروس کرونا» شناخته شد.

بر اساس اطلاعاتی که با گذشت یک ماه از پیدایش اولیۀ کرونا ویروس بدست آمده است، «دکتر لی» اولین پزشک چینی بود که در سایت شخصی خود نسبت به وجود یک ویروس شبیه به سارس هشدار جدی داد و خواستار اقدامات جدی برای مقابله با شیوع آن از جمله قرنطینه فوری شد. 

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات پزشکی چین به جای توجه به هشدارها، دکتر لی را به اتهام نشر اکاذیب و دروغ پردازی توبیخ و بازداشت کردند!

هر چند با توجه به انتشار این ویروس که خطرناک‌تر از سارس بود و نام ویروس‌ کرونا بر آن نهاده شد، مقامات بهداشتی چین مجبور شدند چند هفته بعد به شیوع گسترده این ویروس اعتراف کنند.

مقامات چینی هنوز به این خطای سنگین خود اعتراف نکرده اند.

بر اساس آخرین آمار ارئه شده توسط مقامات سازمان بهداشت چین، در یک ماه گذشته ویروس کرونا تا صبح یکشنبه علاوه بر 304 کشته بیش از 14 هزار نفر را مبتلا کرده است و بیش از 60 میلیون چینی نیز در قرنطینه بسر می برند. همچنین خسارات انسانی گسترده، صدها میلیارد دلار خسارت اقتصادی به چین و دیگر کشورهای جهان وارد آمده است.

با ابتلای تعدادی از شهروندان حدود 30 کشور به ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با این ویروس از روز جمعه گذشته اعلام وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرد.

شاید اگر به هشدار آن پزشک چینی در دوماه قبل توجه شده بود اعتبار چین و جهان کمتر آسیب دیده بود!

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما