plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۷۳۹۷
شتاب تحولات در عراق

توافق سائرون و فتح بر سر نخست وزیری «محمد توفیق علاوی»

معرفی گزینه پیشنهادی تا روز جمعه
با توجه به مهلت نهایی احزاب عراق برای ارائه گزینه پیشنهادی پست نخست وزیری، خبرها از توافق ائتلاف سائرون و الفتح برای معرفی محمد توفیق علاوی به برهم صالح رئیس جمهور عراق حکایت دارد.
توافق سائرون و فتح بر سر نخست وزیری «محمد توفیق علاوی»
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع مطلع روز چهارشنبه از توافق ائتلاف سائرون و الفتح عراق(دارای اکثریت پارلمان عراق) برای معرفی محمد توفیق علاوی وزیر اسبق ارتباطات و مخابرات عراق، بعنوان نخست وزیر پیشنهادی خبر داد.

سومریه نیوز با اعلام این خبر، گزارش داد: این گزینه پیشنهادی تا روز جمعه به برهم صالح رئیس جمهور عراق ارائه خواهد شد تا به مدتها بحث و جدل و انتظار مردم عراق در خصوص انتخاب نخست وزیر جدید، پس از استعفای عادل عبدالمهدی، پایان داده شود.

گفتنی است در روزهای اخیر هم رئیس جمهور عراق و هم مرجعیت عالی عراق به احزاب سیاسی هشدار داده بودند که به خواست معترضان احترام گذاشته و هرچه سریعتر نسبت به معرفی نخست وزیر مستقل اقدام نمایند.

محمد توفیق علاوی فارغ التحصیل دانشگاه آمریکایی بیروت و عضو ائتلاف ملی عراق به رهبری ایاد علاوی است. وی دو دوره نماینده مجلس و دو دوره نیز در سالهای 2006 و 2010 وزیر ارتباطات عراق بود که در سال 2012 به دلیل اختلاف با نوری مالکی از کابینه او استعفا داد.

علاوی یک شخصیت دانشگاهی، لیبرال و شیعه عراق محسوب می شود که در زمان حکومت صدام، مدتی از معارضان سیاسی همراهِ محمد باقر صدر به شمار می رفت.

انتهای پیام/*    
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما