plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۸۲۴۹

«نعیم سهیل» گزینه‌ جدید برای نخست وزیری عراق

برهم صالح تا فردا نخست وزیر جدید عراق را معرفی می‌کند
یک منبع از ریاست جمهوری عراق فاش کرد، فراکسیون‌های سیاسی این کشور در مورد نخست وزیر دولت انتقالی به توافق رسیده‌اند. ائتلاف سائرون در پارلمان عراق از وجود توافق هشتاد درصدی در مجلس بر سر نخست وزیری نعیم السهیل خبر داد.
«نعیم سهیل» گزینه‌ جدید برای نخست وزیری عراق
به گزارش ایصال نیوز، این منبع به شبکه روسیا الیوم گفت، برهم صالح رئیس جمهور عراق امشب یا فردا (دوشنبه) نخست وزیر دولت موقت را مامور تشکیل کابینه خوهد کرد.

به گفته این منبع، نعیم السهیل که معاون رئیس دیوان ریاست جمهوری‎ است (شخصیت مورد نزدیک به نوری مالکی نخست وزیر اسبق عراق) فرد مورد توافق فراکسیون‌های سیاسی است.

مدت قانونی رئیس جمهور برای مکلف کردن نخست وزیر دولت قانونی فردا به پایان می‌رسد.

همچنین شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از یک منبع سیاسی اعلام کرد، برهم صالح در نظر دارد نعیم السهیل را برای نخست وزیری معرفی کند و این اقدام ناشی از توافق اولیه بین گروه‌های شیعه است.

از سوی دیگر، «امجد العقابی» نماینده ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی صدر، تصریح کرد که همه در انتظار توافق نهایی میان گروه های مختلف درباره السهیل هستند.

العقابی تصریح کرد که به احتمال زیاد کمیته هفتگانه در ساعت های آینده، السهیل را به رییس جمهور معرفی خواهد کرد به ویژه که این اقدام باید امروز و قبل از پایان مدت قانونی جهت معرفی نخست وزیر انجام شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما