plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۷۱۰۹
در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیت امیرالمومنین(ع)

استاندار اصفهان: علی(ع) در نگاه مردم ایران نماد شرافت، مردانگی و آزادگی است

راهی جز تمسک به رسالت الهی نیست
استاندار اصفهان گفت: امام علی(ع) در معرفی سبک زندگی حق را نقطه مرکزی پرگار زندگی دانسته و حق و عدالت فردی و اجتماعی و دانش و بینش و تعهد و وفا را از مولفه تمدن اسلامی می‌شناسند.
استاندار اصفهان: علی(ع) در نگاه مردم ایران نماد شرافت، مردانگی و آزادگی است
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیت امیرالمومنین(ع) در سالن اهل البیت اصفهان با بیان اینکه معرفت به وجود امیرالمومنین امام علی(ع) در بعد ظاهر و باطن تفسیر می‌شود، اظهار داشت: معرفت به ظاهر امام علی(ع) به عنوان حجت خدا مستلزم اطاعت از اوست زیرا مصداق نور السماوات و الارض است.

وی ادامه داد: همانگونه که خداوند خود را در کلامش کریمانه به انسان معرفی کرده وجود حضرت امیر در نهج البلاغه هم به همین گونه است.

استاندار اصفهان گفت: حضرت علی(ع) رسالتی در حکمت آفرینش بیان کردند که راهی جز تمسک به رسالت الهی نیست و باور، اندیشه و رفتار انسانی در تبلور زندگی اوست.

وی گفت: حضرت امیر المومنین (ع) انسان را در کره خاکی مشتاق و عاشق می‌سازند که در سبک زندگی، کرامت، قناعت و محبت او آراسته است و از آزمندی، حسادت، تنهایی، غرور، دزدی، قتل، کفران، اسراف و ناشکیبایی پیرایش می‌کنند.

رضایی افزود: امام علی(ع) در معرفی سبک زندگی حق را نقطه مرکزی پرگار زندگی دانسته و حق، عدالت فردی و اجتماعی، دانش، بینش، تعهد و وفا را از مولفه تمدن اسلامی می‌شناسند، همچنین نهج البلاغه او نهج و طریق سعادت است.

وی گفت: سخن امیرالمومنین (ع)سرچشمه ایست که رسالت انسان را در عشق و پرستش نمی‌داند بلکه حقیقت و ماهیت انسان را در حقیقت و جلوه حق و عقل و محبت می‌داند، همچنین در حکمت عملی انسان را در تعامل و ارتباط چهارگانه انسان با طبیعت، انسان با خود، انسان با دیگران و انسان  با خدا می‌داند.

استاندار اصفهان گفت: علی(ع) در نگاه مردم ایران نماد شرافت، مردانگی و آزادگی است، راستگویی و درست پنداری را با میزان علی و علی را یاور مددکاران و یاری گاران و خصم ستمگران می‌دانند.

شایان ذکر است این کنگره با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ، امام جمعه اصفهان و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید برگزار شد.

این رویداد به مدت ۲ روز با هدف آشنا کردن مردم، جهان و ملت با معارف اهل بیت به ویژه حضرت علی (ع) برپا گردید.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما