plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۰۲۲۶
در جلسه با معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت

عباس رضایی: اصفهان از سرمایه‌های عظیمی برخوردار است که یکی از آن‌ها نیروی انسانی است

سنگ‌های قیمتی بی نظیر و بسیاری در اصفهان وجود دارد
استاندار اصفهان در جلسه ای با حضور غریب پور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت اصفهان از سرمایه‌های عظیمی برخوردار است که یکی از آن‌ها نیروی انسانی است.
عباس رضایی: اصفهان از سرمایه‌های عظیمی برخوردار است که یکی از آن‌ها نیروی انسانی است
به گزارش ایصال نیوز، دکتر رضایی تصرح کرد: سنگ‌های قیمتی بی نظیر و بسیاری در استان وجود دارد که امیدواریم با حل مشکلات از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.

خداداد غریب پور در این جلسه افزود: در همین راستا همچنین بازارچه تخصصی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان به افتتاح رسیده است.

وی با بیان این که در زمینه شناسایی ظرفیت سنگ‌های قیمتی راهبردی مشخصی داریم، تصریح کرد: اکتشاف، آموزش، فرآوری، تسهیل قوانین و مقررات مربوطه مانند قوانین صادراتی و وارداتی گمرکی و رویه‌های موجود و آموزش و تامین دستگاه‌های موردنیاز در دست اقدام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۵۰۰ هزار شغل در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت مهم در کشور و استان اصفهان با افتتاح بازارچه تخصصی سنگ‌های قیمتی به عنوان گام مهم تلقی می‌شود.

غریب پور بیان کرد: هفته گذشته برای افتتاح بازارچه‌های مرزی و واردات مواد خام مورد نیاز تفاهمنامه‌ای در مشهد امضا کردیم.

وی اصفهان را قطب تولید صنعت فولاد کشور برشمرد و اظهارداشت: هفته گذشته واحد کنسانتره پنج میلیون تنی سنگ آهن سنگان متعلق به فولاد مبارکه مرحله اول به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن کنسانتره به بهره برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرف ۵۰ روز آینده هم مرحله دوم کنسانتره فولاد مبارکه در سنگان مشهد وارد سرویس می‌شود که برغم تحریم‌ها این موفقیت بزرگ به منصه ظهور رسید که کار مهمی در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد مبارکه است.

وی گفت: همچنین فولاد مبارکه تفاهمنامه‌ای با سازمان زمین شناسی در زمینه ظرفیت سنگ آهن در منطقه امضا کردند.

به گفته وی واحدهای بزرگ تامین کننده گندله کشور مانند چادرملو و گل گهر برابر برنامه ابلاغی وزارت صنعت،معدن و تجارت ملزم به تامین خوراک مواد اولیه فولاد مبارکه هستند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : استانداری اصفهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما