plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۶۸۵۴

تشییع پیکرهای شهدای حمله تروریستی امریکا در کاظمین

پیکرهای شهدای حمله تروریستی امریکا به خودروهای حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی در کاظمین تشییع شد.
تشییع پیکرهای شهدای حمله تروریستی امریکا در کاظمین
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق پیشتر اعلام کرده بود که حرم های امامین کاظمین (ع) روز شنبه پذیرای پیکرهای شهدای مقاومت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابومهدی مهندس و همراهان شهیدشان هستند.

وی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود که مراسم تشییع باشکوه پیکرهای شهدای مقاومت به زودی در کاظمین با حضور تولیت آستان مقدس  و اهالی کاظمین شروع می شود.

سفیر ایران در عراق ادامه داد که بعد از پایان مراسم تشییع امروز، کاظمین برای سه روز عزای عمومی ادامه دارد و مجالس ترحیم مختلفی به یاد شهدای مقاومت در این منطقه برگزار می شود.

مسجدی خاطر نشان کرد بعد از  کاطمین، پیکرهای مطهر شهدا برای تشییع رسمی و مردمی به بغداد انتقال داده می شوند.

قرار است که مراسم تشییع نیز متعاقبا در بین الحرمین کربلای معلا و حرم امیرمومنان علی (ع) برگزار شود.

پیشتر نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفته بود که در دیداری که با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق داشته، عراقی ها اصرار کرده اند که مراسم تشییع باشکوه پیکرهای شهدای مقاومت در عراق برگزار شود.
وی اضافه کرد که بعد از پایان مراسم تشییع در عراق، پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانشان به جمهوری اسلامی ایران انتقال داده می شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما