plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۶۵۹۸
در آیین رونمایی از فولاد API تختال های نفت و گاز ترش فولاد مبارکه

رضا رحمانی: فولاد مبارکه روی تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی و محصولات مورد نیاز کشور کار کند

افزایش بیش از ۱۰۰ برابری ظرفیت تولید در زنجیره فولاد نسبت به اوایل انقلاب
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فولاد مبارکه روی تولید ورق های آلیاژی و محصولات مورد نیاز کشور مانند قطعه سازی و خودرو، صنایع حساس و دارای ارزش افزوده بالا کار کند.
رضا رحمانی: فولاد مبارکه روی تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی و محصولات مورد نیاز کشور کار کند
به گزارش ایصال نیوز، رضا رحمانی در آیین رونمایی از فولاد API تختال های نفت و گاز شرکت فولاد مبارکه در سخنان کوتاهی با بیان این مطلب، افزود: نهضت ساخت داخل باید جدی گرفته بشود و در این راستا داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را تا افق ۱۴۰۰ در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از این رقم مربوط به حوزه صنایع معدنی، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حوزه خودرو و قطعات وابسته و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار نیز در حوزه نساجی و پوشاک و کیف و کفش است.

صرفه جویی ارزی ۲۵۰ میلیون یورویی با افتتاح خط تولید فولاد API تختال های نفت و گاز در فولاد مبارکه


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه با افتتاح پروژه تولید فولاد APIتختال های نفت و گاز فولاد مبارکه ۲۵۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد، گفت: با این کار کاهش وابستگی و صرفه جویی به وجود آمد که همان فتح الفتوح و کار جهادی است.

برگزاری میز ساخت داخل مخابرات با صرفه جویی ارزی ۴۲ میلیون یورویی
رحمانی با تاکید بر اینکه ساخت داخل یک تکلیف است، بیان کرد: دیروز میز ساخت داخل مخابرات را با صرفه جویی ارزی ۴۲ میلیون یورویی برگزار کردیم و تا آخر سال چند میز ساخت داخل دیگر در حوزه های مختلف نیز برگزار خواهیم کرد.


فرآیندهای تولید و توسعه باید بسمت تکمیل زنجیره فلزات اساسی برود
وی با اعلام اینکه فرایندهای تولید و توسعه باید بسمت تکمیل زنجیره فلزات اساسی برود، اضافه کرد: تکمیل زنجیره هایی مانند فولاد، مس و آلومینیوم در دستور کار است.

افزایش بش از ۱۰۰ برابری ظرفیت تولید در زنجیره فولاد نسبت به اوایل انقلاب

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت توازن در زنجیره فلزات اساسی ادامه داد: ظرفیت تولید در زنجیره فولاد اوایل انقلاب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده که الان به بیش از ۱۰۰ برابر رسیده است.

ضرورت توازن در زنجیره فلزات اساسی

رحمانی اضافه کرد: دو سال است که میخواهیم زنجیره فلزات اساسی تا رسیدن به محصول نهایی به صورت نسبی متوازن بشود و برای این کار برنامه داریم.

فولاد مبارکه روی تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی کار کند

وی با اعلام اینکه فولاد مبارکه یک شرکتی با توانمندی های جهانی است، بیان کرد: در تولید فولاد خام ظرفیتهای خوبی داریم و فولاد مبارکه روی این محصول نباید متمرکز بشود و تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی را در برنامه بگذارد.

فولاد مبارکه روی تولید محصولات مورد نیاز و حساس کشور کار کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: فولاد مبارکه روی تولید ورق های آلیاژی و محصولات مورد نیاز کشور مانند قطعه سازی و خودرو، صنایع حساس و دارای ارزش افزوده بالا کار کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما