plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۶۶۰۰
در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان

وزیر صمت: دو هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات بودجه گرفتیم

ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری کشورمان برای صادرات به ۱۵ کشور همسایه
رضا رحمانی با اشاره به اینکه اعزام هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه ها را برای توسعه صادرات دنبال می کنیم، بیان کرد: دو هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات بودجه گرفتیم.
وزیر صمت: دو هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات بودجه گرفتیم
به گزارش ایصال نیوز، رضا رحمانی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بیان کرد: خدای را شاکرم که امروز در استان اصفهان؛ مهد علم و صنعت و ایثار و فرهنگ و هنر بار دیگر حضور یافتم.

وی ادامه داد: بازدیدهای متعددی از واحدهای تولیدی و صنعتی امروز داشتیم، هم از واحد تعطیلی که براحتی فعال می شود، بازدید کردیم و هم از واحدهای باافتخار و نمونه بازدید کردیم.

در جبهه جدید، حفظ تولید یک پیروزی و کار جهادی است
وزیر صمت با تاکید بر اینکه در جبهه جدید حفظ تولید یک پیروزی و کار جهادی است، تصریح کرد:تاکید بر این‌مهم فرمایش مقام معظم رهبری هم هست.

رحمانی با اعلام اینکه شان اصلی بازدیدها مشاهده وضعیت ها از نزدیک و تشکر از خدمتگزاران عرصه تولید است،گفت: تشکر واقعی رضایت پروردگار است.

افزایش تولید در بیش از دوسوم کالاهای منتخب در ۸ ماهه امسال
وی در خصوص وضعیت تولید اضافه کرد: شرایط سختی در تولید داشتیم اما در ۸ ماهه اول امسال عمده کالاهای منتخب( بیش از دو سوم) با افزایش تولید مواجه بودند.

افزایش ۱۷ درصدی صادرات از لحاظ وزنیدر ۸ ماهه امسال
وزیر صمت با اعلام اینکه صادرات کشورمان از لحاظ وزنی حدود ۱۷ درصد در ۸ ماهه امسال افزایشی است، ادامه داد: امروز یکی از مهمترین ماموریت های ما بعد از حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال، افزایش و توسعه صادرات است.

رحمانی گفت: برای توسعه صادرات یک سری کارهای زیربنایی و یک سری کارهای ترویجی باید انجام دهیم.

بودجه صندوق ضمانت صادرات ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است

وی ادامه داد: امسال با پیشنهاد بنده و حمایت دولت، بودجه صندوق ضمانت صادرات ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است که باید پیگیری برای تخصیص این بودجه انجام دهیم.

۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات بودجه گرفتیم

وزیر صمت با اشاره به اینکه اعزام هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه ها را برای توسعه صادرات دنبال می کنیم، بیان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات بودجه گرفتیم.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری مراسم روز ملی صادرات در تهران افزود: دلیل تعویق زمان برگزاری مراسم روز ملی صادرات در تهران این بود که من خواستم اتاق مراسم را برگزار کند و اتاق این مراسم را برگزار کند و این اتفاق افتاد.

دبیرخانه برگزاری روز ملی صادرات را به اتاق بازرگانی می دهیم
وی ادامه داد: قول داده ام که دبیرخانه برگزاری روز ملی صادرات را به اتاق بازرگانی بدهم و اعتقاد بنده ورود تشکل ها به پای کار است.

وزیر صمت با یادآوری اینکه اقتصاد بدون نفت مورد تاکید امام خمینی(ره) و همواره مورد تاکید مقام‌معظم رهبری است، گفت: اعتقاد من این است که صادرات؛ پیشران رونق تولید و تولید ملی است.

امسال صادرات برای ما نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است

رحمانی اضافه کرد: امسال صادرات برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است و رونق تولید حتما با صادرات محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرات باعث تثبیت شغل، ایجاد فرصت های تازه شغلی، درآمد زایی، رونق اقتصاد، توسعه مناطق و رونق تولید و... می شود، بیان کرد: از ترام چاپ سپاهان که در صنعت بسته بندی فعال است امروز بازدید کردم، متوجه شدم تولید این شرکت با نمونه های خارجی تفاوتی ندارد .


توسعه صنعت بسته بندی با توجه به ظرفیت های صادراتی آن منطقه باید مورد توجه واقع بشود
وزیر صمت با اعلام اینکه بسته بندی در توسعه صادرات مهم است، افزود: با کمبود اعتبارات اما امسال صنعت بسته بندی را جدی گرفتیم، توسعه صنعت بسته بندی با توجه به ظرفیت های صادراتی آن منطقه باید مورد توجه واقع بشود.

رحمانی با اعلام اینکه صادرات به ۱۵ کشور همسایه ذیل برنامه توسعه صادراتی مان مطرح است، گفت: بازارهای کشورهای همسایه برای ما فرصت است.


رزمندگان امروز همین فعالان حوزه تولید و صادرات هستند
وی رزمندگان امروز را فعالان حوزه تولید و صادرات دانست و اصافه کرد: آینده مشخص می کند که رزمندگان امروز چه کرده اند و افتتاح هر واحد تولیدی یک پیروزی در جنگ اقتصادی است.

هدفگذاری برای افزایش دو برابری صادرات به ۱۵ کشور همسایه تا افق ۱۴۰۰


وزیر صمت با اعلام اینکه پارسال به ۱۵ کشور همسایه ۲۴ میلیارد دلار صادرات داشته ایم، گفت: این عدد دو درصد رقم واردات آنها بوده است و می خواهیم این رقم را تا افق ۱۴۰۰ دو برابر کنیم.

ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری برای صادرات به ۱۵ کشور همسایه
رحمانی البته اضافه کرد: طبق نظر کارشناسان، ظرفیت صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی همچنین با بیان اینکه برند سازی و فعالیت تجار دو عامل توسعه صادرات در کشورهای توسعه یافته است، گفت: با تجار مذاکرات متعددی داشتیم، تجار علاقمند به افزایش صادرات هستند.

وزیر صمت در ادامه افزود: صادرات به چین و هند و کشورهای آفریقایی در کنار صادرات به ۱۵ کشور همسایه باید مورد توجه واقع بشود.

وی بیان کرد: کشور چین سال قبل ۲ هزار میلیارد دلار واردات داشته است، در همایش واردات چین که شرکت کردم چینی ها علاقمند به صادرات محصولات ما به کشورشان برای تامین نیازهایشان بوده اند.

حدود ۷۰۰ میلیارد دلار از واردات ۲ هزار میلیارد دلاری چین در کشورمان تولید می شود
وزیر صمت گفت: طبق نظر کارشناسان، حدود ۷۰۰ میلیارد دلار از ۲ هزار میلیارد دلار واردات چین در کشورمان تولید می شود و دارای ظرفیت صادراتی است.

رحمانی در ادامه بیان کرد: میز صادرات نساجی را به استان اصفهان داده ایم، کمیته صادرات استان اصفهان با اولویت صادرات به کشورهای همسایه تشکیل بشود.

وی در پایان گفت: بین دولت و صادرکنندگان فاصله ای نیست، دولت کمک می کند و شما هم همیاری کنید.

گفتنی است که در پایان این مراسم از شتابدهنده صادراتی استان اصفهان به عنوان اولین شتابدهنده صادراتی کشور رونمایی شد.

همچنین صادرکنندگان نمونه این استان با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما