plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۵۵۶۲

گسترش تظاهرات و اعتصابات در عراق

معترضان عراقی از صبح امروز یکشنبه با دعوت به گسترش تظاهرات و اعتصابات، اقدام به بستن برخی خیابانهای اصلی بغداد و چند شهر دیگر کردند. دامنه اعتراضات از دیروز به مناطق مهم نفتی بصره و بندر ام القصر کشیده شد. دولت عراق هشدار داده است، اجازه فلج شدن امور روزمره مردم را نخواهد داد.
گسترش تظاهرات و اعتصابات در عراق
به گزارش ایصال نیوز، تظاهر کنندگان عراقی در اعتراض به محقق نشدن خواسته های خود توسط مقامات، از صبح امروز اقدام به اعتصاب عمومی و بستن خیابان ها کردند. اسکای نیوز گزارش داد در شرق بغداد جوانان عراقی با متوقف کردن خودروهای خود، برخی خیابانهای بغداد را مسدود کردند. از مهمترین مناطقی که تاکنون مسدود شده است، منطقه صدر بغداد و خیابان بانکها و بزرگراه ارتباطی بین بغداد و استان واسط می باشد.

امروز همچنین قرار است همزمان با اعتصابات، تظاهرات و تجمعات گسترده‌ای نیز در میدان تحریر بغداد و سایر شهرهای جنوبی عراق برگزار شود. تظاهرکنندگان معترض همچنان بر خواسته های خود مبنی بر استعفای دولت عادل عبد المهدی و مبارزه با فاسدین سیاسی و اصلاح قانون اساسی تأکید دارند.

شایان ذکر است از دیروز دامنه تظاهرات و اعتراضات به مناطق مهم نفتی بصره و بندر ام القصر نیز کشیده شده است.
در تظاهرات دیروز شنبه نیز نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان در میدان تحریر بغداد و خیابانهای اطراف آن از گاز اشک آور استفاده کردند که حداقل یک کشته و 200 زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما