plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۷۳۲۵
انتقام دشمنان عراق از وحدت مردم

میدان تحریر عراق شاهد اختلاف مقتدی صدر با معترضان شد

مقتدی صدر نماینده ارشد خود را عزل کرد
به گزارش سومریه نیوز، آخرین خبرها از مخالفت مقتدی صدر با برپایی تجمع حمایت از وی حکایت می کند و در مقابل هسته های تظاهرات معترضان در مرکز اصلی تجمعات مردمی اعتراض علیه فساد، یعنی میدان التحریر بغداد و نیز میدانهای کربلا، نجف، بصره، ذی قار و دیگر شهرهای جنوبی علی رغم حضور سنگین نیروهای امنیتی، در حال گسترش است.
میدان تحریر عراق شاهد اختلاف مقتدی صدر با معترضان شد
به گزارش ایصال نیوز، پس از گذشت دو روز از تظاهرات روز جمعه عراق که با دعوت مقتدی صدر و حمایت گروههای حشد الشعبی در بغداد با هدف درخواست خروج نظامیان آمریکایی از عراق صورت گرفت، اکنون با استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف میدان "التحریر" و پل "محمد القاسم" آرامش شکننده‌ای در اماکن محل تحصن بغداد حکمفرما شده است.

سومریه نیوز، گزارش داد پس از آنکه دیروز شنبه مقتدی صدر در توئیتر تظاهرکنندگان میدان تحریر بغداد و دیگر میادین کربلا، نجف، بصره و ذی قار را متهم به ترس و عدم همراهی در تظاهرات روز جمعه نمود، شورای هماهنگی تظاهر کنندگان عراقی مستقر در میدان تحریر با صدور بیانیه ای، مقتدی صدر را متهم به تضعیف آرمان اصلاح طلبانه تظاهرات اعتراضی مردم عراق کرد.

گزارش ها حاکی از آن است تجمع تظاهرکنندگان معترض به فساد، علی رغم برچیده شدن چادرهای مستقر در میدان تحریر بغداد، مجددا شکل گرفته است.

بر اساس این گزارش، در کربلا، نجف، بصره و ذی قار مجدداً خیمه ها برپا شده است و تظاهرات اعتراضی دوباره در حال شکل گرفتن است.

بر اساس آخرین آمار از شب گذشته تاکنون در درگیری های شهرهای جنوبی عراق، حداقل سه نفر از معترضان کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شده اند.

همچنین شورای امنیت عراق روز شنبه تصمیم گرفت پرونده امنیتی در شش استان جنوبی از جمله واسط، میسان، بابل، الدیوانیه، المثنی و نجف را از ارتش گرفته و به پلیس محلی واگذار کند. این تصمیم مشمول استان بصره و الناصریه نمی‌شود.

از سوی دیگر به گزارش سومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر که از انتقادات تند معترضان میدان تحریر خشمگین شده است، با صدور بیانیه ای، معترضان را به ذلت پذیری متهم کرد و حمایت خود را از آنان برداشت.

در همین راستا، مقتدی صدر یکی از مهمترین نمایندگان خود «شیخ اسعد الناصری» را به دلیل حمایت از معترضان عزل نمود و او را به دنیا طلبی و عدول از مرام خاندان صدر متهم نمود.

مقتدی صدر در نامه علنی تندی خطاب به او نوشت، تو شایسته «عمامه آل صدر» نیستی و تا زمانی که به راه ما برنگردی از ما نیستی. اسعد الناصری نیز در جواب با برداشتن عمامه خود گفت: به اینکه در میان مردم معترض باشم افتخار می کنم.

دفتر مقتدی صدر دیروز همچنین امام جمعه ذی قار را نیز به دلیل مخالفت با وی توبیخ و عزل کرد.

آخرین خبر ها از مخالفت مقتدی صدر با برپایی تجمع حمایت از او و علیه سفارت آمریکا حکایت می کند. در مقابل، هسته های تظاهرات معترضان در مرکز اصلی تجمعات مردمی اعتراض علیه فساد، یعنی میدان التحریر بغداد و نیز میدانهای کربلا، نجف، بصره، ذی قار و دیگر شهرهای جنوبی در حال گسترش است.

نیروهای امنیتی عراق هشدار داده اند که از این پس اجازه مسدود کردن میدان ها و خیابانها را به هیچکس نخواهند داد. 

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما