plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۶۳۰۰

شهادت معترضان عراقی در بغداد به دست افراد مسلح ناشناس

آغاز تحقیقات در مورد حادثه پیش آمده
جمعه شب افراد مسلح ناشناس در منطقه السنک و میدان الخلانی اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان کردند و تعدای از معترضان را کشته و زخمی کردند.
شهادت معترضان عراقی در بغداد به دست افراد مسلح ناشناس
وزارت کشور عراق اعلام کرد در پی تیراندازی افراد ناشناس از منطقه «السنک» به طرف تظاهرکنندگان میدان «خلّانی» در مرکز بغداد تحقیقات برای شناسایی و معرفی عاملان این تیراندازی خونین را آغاز کرده است. به گزارش سومریه نیوز، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد در این تیراندازی های مرگبار حداقل 4 نفر شهید و 80 نفر زخمی شدند.

کمیته مستقل حقوق بشر عراق نیز مسئولیت حفظ امنیت این تظاهرکنندگان و برخورد و شناسایی با نیروهای مسلح ناشناس را برعهده نیروهای امنیتی بغداد دانست و خواستار حمایت جدی از مردم شد.

از سوی دیگر العربیه به نقل از شاهدان عینی و سازمان دهندگان تظاهرات گزارش داد که برخلاف تأکید مجدد آیت الله سیستانی در روز جمعه مبنی بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات و لزوم تأمین و حفظ امنیت تظاهرکنندگان توسط پلیس و نیروهای امنیتی، شب گذشته در غیاب نیروهای امنیتی در میدان خلّانی و از روی پل السنک، افراد مسلح با تیراندازی 16 نفر را به قتل رسانده و دهها نفر از تظاهرکنندگان را نیز زخمی کردند.

براساس این گزارش، تظاهرکنندگان ضمن دستگیر کردن یکی از افراد مسلح، خواستار شناسایی وابستگی افراد مهاجم و تحقیق در خصوص علت عدم حضور نیروهای امنیتی هنگام حمله مهاجمان به تظاهرکنندگان بی گناه شدند.

العالم نیز در گزارشی نوشت: «علی عزیز» معترض عراقی ضمن شرکت در تظاهرات عراق گفت که ۲۴ خودروی حامل افراد مسلح عصر جمعه وارد میدان الخلانی شدند و سرنشینان آنها در حالی که سلاح سبک به همراه داشتند، اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان کردند.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما