plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۳۷۵

اذعان آمریکا، به مسئولیت تل‌آویو در حمله به مراکز حشد الشعبی عراق

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که در تحقیقات انجام شده، واشنگتن به دست داشتن رژیم صهیونیستی در تجاوزهای هوایی اخیر به چندین مقر و انبار سلاح و مهمات الحشد الشعبی اعتراف کرده است.
اذعان آمریکا، به مسئولیت تل‌آویو در حمله به مراکز حشد الشعبی عراق
به گزارش ایصال نیوز، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خبر داد که واشنگتن به دولت عراق اطلاع داده است که طرفی که اقدام به بمباران مقرهای الحشد الشعبی کرده، اسراییل است. العزاوی روز چهارشنبه در بیانیه ای با اشاره به پایان یافتن تحقیقات دولت در خصوص تجاوزهای اخیر هوایی به چند مرکز و انبار سلاح و مهمات سازمان بسیج مردمی عراق گفت که در همین چارچوب، آمریکایی ها اذعان کرده اند که این حملات کار رژیم صهیونیستی بوده است.
العزاوی گفت: بررسی های این کمیسیون نشان می دهد که تعداد این حملات هوایی تاکنون به 12 مورد رسیده و از سوی پهپاد انجام شده است. العزاوی افزود: آمریکا که مسوولیت تامین و رصد حریم هوایی عراق را (در چارچوب ائتلاف مدعی مبارزه با داعش) بر عهده دارد به طرف عراقی گفته است که این حملات از سوی پهپادهای اسراییلی انجام شده است. وی گفت: برخی از این حملات اطلاع رسانی و درباره برخی دیگر نیز سکوت شده است.
در ادامه سلسله حملات و تهدیدات علیه مراکز و انبارهای سلاح سازمان الحشد الشعبی عراق، این نیرو امروز (چهارشنبه) از شلیک پدافندی به یک فروند پهپاد مهاجم جدید خبر داد.
قحطان الباوی مدیر استخبارات فرماندهی عملیات استان صلاح الدین (شمال بغداد) در سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروی پدافند به سوی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین که درحال گشت زنی بر فراز مقرهای این سازمان بود، شلیک و آن را متواری کرد.
گفتنی است دیروز سه شنبه نیز برای چندمین با یک انبار تسلیحات حشد الشعبی عراق در نزدیکی موصل هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت و منفجر شد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما