plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۰۶۸
العهد گزارش داد

جزئیات تازه درباره حمله پهپادی به مواضع حشد الشعبی عراق

هاروپ اسرائیلی به مواضع حشدالشعبی شلیک شده است
وبگاه لبنانی «العهد» به نقل از منابع آگاه نوشت، در حمله اخیر به مواضع «الحشد الشعبی» در آمرلی عراق.مواضع مذکور اضع مذکور مورد هدف سه کلاهک انفجاری پرنده از نوع پهپادهای «هاروپ» اسرائیلی قرار گرفته‌ که نام انگلیسی آن «Loitering Munition» است که درحقیقت نه پهپاد است و نه موشک، بلکه کلاهکی جنگی است با وزن 23 کیلوگرم و با برد 1000 کیلومتر با قدرت شش ساعت پرواز متوالی و تنها رژیم صهیونیستی این نوع سلاح را در منطقه غرب آسیا دارد.
جزئیات تازه درباره حمله پهپادی به مواضع حشد الشعبی عراق
به گزارش ایصال نیوز، وبگاه لبنانی «العهد» به نقل از منابع آگاه جزئیات جدیدی درباره حمله به مواضع «الحشد الشعبی» در آمرلی در استان صلاح‌الدین منتشر کرد. در این گزارش آمده است که مواضع مذکور مورد هدف سه کلاهک انفجاری پرنده از نوع پهپادهای «هاروپ» اسرائیلی قرار گرفته‌ که نام انگلیسی آن «Loitering Munition» است. این مورد، یکی از انواع پرنده‌هاست و پهپاد نیست. همچنین موشک کروز نیست بلکه کلاهکی جنگی است که وزن آن به 23 کیلوگرم می‌رسد و در جسم پرنده کار گذاشته شده و هنگام برخورد با هدف منفجر می‌شود.
العهد افزود، این کلاهک‌های انفجاری از راه دور یا از طریق مرکز فرماندهی طرف مورد نظر کنترل می‌شوند، برد آن به 1000 کیلومتر می‌رسد و می‌تواند به مدت شش ساعت متوالی در هوا پرواز کنند.
در ادامه این گزارش آمده است؛ تنها رژیم صهیونیستی این نوع سلاح را در منطقه غرب آسیا دارد و در همین راستا منابع امنیتی آگاه به العهد گفتند جنگنده‌های «اف16» اسرائیلی با نفوذ به جنوب شرق «الرطبه» (استان الانبار) و به صورت دقیق‌تر از ناحیه‌ای بر فراز تقاطع مسیر بین‌المللی بغداد-امان و بغداد-دمشق، کلاهک‌های مذکور را شلیک کرده‌اند.
گفتنی است منابع خبری عراقی بعدازظهر جمعه هفته گذشته اعلام کردند که به پایگاه «الشهداء» در منطقه آمرلی در استان صلاح‌الدین حمله پهپادی صورت گرفت. بلافاصله پس از انتشار این خبر بود که رسانه‌های جریان سعودی از جمله شبکه العربیه به نقل از منابع خود مدعی شدند که این پایگاه در اختیار نیروهای حزب‌الله عراق و سازمان بدر قرار دارد.
«علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال تأکید کرد که «بر خلاف آنچه رسانه‌های مغرض می‌گویند، در این حمله، هیچ کشته‌ای از نیروهای مستشاری یا سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی ایران] وجود ندارد»
گفتنی است پیشتر «اسپوتنیک» خبرداده بود که رژیم صهیونیستی اخیرا با انتشار یک فیلم از حمله به سیستم دفاعی سوریه پانتسیر-اس ۱ (Pantsir-S1) قصد داشت توانمندی پهپاد انتحاری خود را به رخ بکشد. با توجه به این فیلم به نظر می‌رسد که رژیم اسرائیل از یک پهپاد انتحاری هاروپ (IAI Harop) برای برخی عملیات خود استفاده کرده است. این پهپاد که به صورت یک‌بار مصرف ساخته شده قادر است که به صورت خودمختار به هدف حمله کند. تفاوت اصلی در این نوع پهپاد این است که با هدایت خوکار و قفل شدن به روی هدف به سمت آن شیرجه می‌رود و هدف را با خود منهدم می‌کند.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما