plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۷۷
راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران

همگرائی رژیم صهیونیستی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در ائتلاف آمریکا

ائتلاف با طعم ایران هراسی کاذب
راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران و اجرای سیاست خصمانه فشار حداکثری علیه ایران پس از خروج از برجام، اکنون آمریکا را وادار کرده تا با بسیج حداکثری دیگر کشورها و دخالت دادن آنان در مقابله با ایران از شکست نهایی سیاستهای آمریکا در منطقه جلوگیری کند یا دیگران را هم در این شکست سهیم سازد. اظهارات اخیر وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا بارز ترین نمونه این تلاشهاست.
همگرائی رژیم صهیونیستی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در ائتلاف آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا (شامگاه جمعه) گفت: در حال حاضر یک ائتلاف بین المللی شامل برخی از کشورهای خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آسیایی در کنار رژیم صهیونیستی درحال تشکیل شدن است تا تمام توان خود را برای کاهش تنش در خاورمیانه بسیج کند.
پمپئو که در دانشگاهی در ایالت تگزاس سخنرانی می کرد، مدعی شد که ایران اصلی ترین عامل نا امنی در منطقه است و به همین دلیل آمریکا می کوشد تا از طریق ایجاد ائتلاف مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیا و اروپا در کنار اسرائیل جلوی افزایش تنش و درگیری را بگیرد. وی افزود در کنار این موضوع آمریکا یک ماموریت دیگر هم دارد و آن محروم کردن ایران از صادرات و کسب درآمد است.
اجرای این سیاستهای خصمانه امریکا علیه ایران در راستای سیاست اعلام شده ترامپ در وارد آوردن «فشار حداکثری» به ایران پس از خروج از برجام توسط آمریکاست.
از سوی دیگر به گزارش الجزیره، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز عصر دیروز در لندن، با تاکید بر نتیجه بخش بودن فشار حداکثری بر ایران، از کشورهای شورای همکاری فارس خواست هرچه زودتر به اختلافات میان خود پایان دهند، تا راه برای مقابله با «تهدید بزرگ تر» یعنی ایران هموار تر شود. «مارک اسپر» بدون نام بردن از اختلاف قطر با عربستان و جنگ یمن، مدعی شد: « ایران در منطقه بزرگ ترین عامل تهدید و حامی تروریسم است و اختلافات بین کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از حد به درازا کشیده شده است و باید سریع تر به این اختلافات پایان داده شود، تا راه  برای مقابله با ایران هموارتر شود.»
گفتنی ست مدّتی ست ایالات متحده امریکا برای غارت منابع و ثروت های کشورهای منطقه، به پروژه ایران هراسی با شدّت بیشتری دامن می زند. 
انتهای پیام/*
۱۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما