plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۰۹۹
آمریکا/طوفان

تداوم وضعیت فوق العاده در فلوریدا به دلیل طوفان دوریان

سرعت طوفان به 215 کیلومتر رسید
مرکز ملی طوفان آمریکا با اعلام افزایش شدت طوفان دوریان به «درجه 4» از افزایش سرعت این طوفان و ادامه حرکت آن به سوی فلوریدا ابراز نگرانی کرد. این طوفان همچنین ممکن است به سوی کارولینای جنوبی تغییر مسیر بدهد. فرماندار فلوریدا از ساکنان این ایالت خواست مواد غذایی و دارویی برای شش روز ذخیره کنند، زیرا امکان وقوع حسارتهای سنگین وجود دارد.
تداوم وضعیت فوق العاده در فلوریدا به دلیل طوفان دوریان
به گزارش ایصال نیوز، طوفان دوریان در اقیانوس اطلس با سرعت 215 کیلومتر به سوری فلوریدای آمریکا در حرکت است. رئیس جمهور آمریکا به دلیل بروز طوفان دوریان در ایالت فلوریدا وضعیت فوق العاده اعلام کرد. در بیانیه کاخ سفید آمده، امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فلوریدا وضعیت فوق العاده اعلام و دستور کمک رسانی به ساکنان این منطقه را صادر کرد.
اسکای نیوز نیز گزارش داد، این طوفان دریایی که دوریان نام دارد، در نیمه شب گذشته به لحاظ شدت از نوع شدید و درجه 4 اعلام شد که با تلاطم و حرکت در اقیانوس آرام در حال قدرت گرفتن است و براسا اعلام مرکز ردیابی طوفان ها، این طوفان با سرعت 215 کیلوکتر در نیمه شب گذشته در اقیانوس اطلس، به 920 کیلومتری شرق شهر وست پالم ایالت فلوریدا و 645 کلومتری جزایر باهاما رسیده است.
فرماندار فلوریدا از ساکنان این ایالت خواست مواد غذایی و دارویی کافی برای هفت روز آینده ذخیره کنند، زیرا امکان وقوع حسارتهای سنگین در اثر این طوفان سهمگین وجود دارد.
پیش‌بینی‌های هواشناسی آمریکا حاکی از آن است که این طوفان زمانی که به سواحل فلوریدای آمریکا برسد به سطح خطرناکی افزایش یافته است. برخی مدل‌های هواشناسی پیش بینی کرده‌اند که این طوفان اگر تا دو روز آینده با شدت «سطح ۵» به ساحل فلوریدا برسد، ایالت فلوریدا را در می‌نوردد و صبح روز دوشنبه بارش‌های سنگینی در سواحل این ایالت را در پی خواهد داشت.
رسانه‌ها گزارش دادند که اخبار مربوط به این طوفان مشکلاتی را در فلوریدا ایجاد کرده و ساکنان این ایالت برای انبار کردن مواد غذایی و تجهیزات ضروری به فروشگاه‌ها هجوم آورده‌اند. علاوه بر این خیابان‌ها و مسیر‌های خروجی‌های این شهر ترافیک سنگینی را شاهد هستند و مردم تلاش می‌کنند تا منازل مسکونی خود را ترک کنند.
سرویس هواشناسی ملی آمریکا نیز هشدار داده که این طوفان «تهدید‌های سه‌گانه خطرات شامل «تهدید جان انسان‌ها، تندباد‌های ویران کننده و بارش‌های سنگین» را برای فلوریدا با خود به همراه می‌آورد.
گفتنی است، طوفان دوریان، چهارمین طوفان است که در این فصل رخ می دهد. در پی بروز سه طوفان قبلی، تنها طوفان "باری" یک کشته برجای گذاشت. شایان ذکر است که فصل گذشته بروز طوفان های "گوردون" و مایکل" در ایالت فلوریدا، دهها قربانی برجای گذاشتند.
انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما