plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۱۴۳

طوفان سهمگین «دوریان» در سواحل ایالتهای آمریکا

مطابق پیش بینی سازمان هواشناسی آمریکا، طوفان سهمگین دوریان با سرعتی بالغ بر 285 کیلومتر بر ساعت مجمع الجزایر باهاما را درنوردید و با سرعت در حال حرکت به طرف فلوریدا و کارولینا است. طوفان موسوم به دوریان قدرتمنترین طوفانی است که از اواسط قرن نوزدهم در این منطقه ثبت شده است. همزمان رسانه های آمریکایی از طریق شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و تلوزیون 24 ساعته در حال اطلاع رسانی به مردم هستند.
طوفان سهمگین «دوریان» در سواحل ایالتهای آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، هنری مک مستر فرماندار ایالت کارولینای جنوبی، شامگاه یکشنبه به وقت محلی با صدور دستورالعملی با اشاره به پیش بینی مرکز ملی طوفان آمریکا که گفته ایالت کارولینای جنوبی و جنوب شرقی آمریکا را متاثر سازد، اظهار کرد: وزش باد همراه با باران شدید، طغیان دریا و سیل برق آسا، تهدیدی جدی برای ایالت کارولینای جنوبی محسوب می شوند که نیاز است برای حفاظت املاک، زیرساخت های مهم ، جوامع و امنیت عمومی و رفاه مردم، اقدامات احتیاطی انجام شود.
فرماندار کارولینای جنوبی در این دستور العمل بر فراهم کردن تمامی تجهیزات و موارد مورد نیاز برای عملیات های اورژانسی همچون بهداشت، ایمنی و بازدید از مناطق مورد تهدید تاکید شده است. وی بر این اساس خواستار تخلیه جمعیت بخش هایی از این مناطق در معرض تهدید شده و تاکید کرده است تا ظهر دوشنبه دوم سپتامبر باید این اقدام انجام شود.
مک مستر خاطرنشان کرده است در صورت لزوم از گارد ملی کارولینای جنوبی برای حفظ جان و مال شهروندان استفاده خواهند کرد.
طوفان دوریان با سرعت حدود 285 کیلومتر بر ساعت در حال نزدیک شدن به جنوب ایالت های فلوریدا و کارولینای جنوبی و شمالی است. این طوفان که شدت آن اکنون در «درجه پنج» دسته بندی شده است و بر فراز "باهاما" قرار دارد، سرعت حرکت آن اندک است. این مساله باعث می شود شدت تخریب طوفان افزایش یابد.
ران دسانتیس فرماندار فلوریدا هم پیش از این برای پیشگیری از آسیب های ناشی از این طوفان و امواج دریایی، باران های شدید و سیل آسا، وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.
گفتنی است، طوفان موسوم به دوریان قدرتمنترین طوفانی است که از اواسط قرن نوزدهم در این منطقه ثبت شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «برای مردم باهاما دعا می‌کنیم. شبیه این طوفان در گذشته سابقه نداشته است. سطح هشدار ۵، و سرعت طوفان بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت.»
ترامپ که قرار بود به لهستان سفر کند، در پی خبرهای مربوط به این طوفان که بخش هایی از فلوریدا را در بر می گرفت و "مارالاگو" تفرجگاه شخصی ترامپ هم ممکن بود در معرض آسیب های این طوفان قرار گیرد، این سفر را لغو کرد.
این در حالی است که جزیره پورتوریکو در معرض این طوفان قرار گرفته و خرابی های زیادی به بار آورده است اما موضع گیری خاصی از دولت آمریکا درباره ساکنان این مناطق که هنوز از آسیب های ناشی از سیل گذشته رنج می برند، گرفته نشده است.
انتهای پیام/*
۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما