plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۰۱
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پس از ۲ دهه، آب به بخش‌های شمالی تالاب هامون رسید

امروز دریاچه هامون با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند و همین باعث به وجود آمدن بخش وسیعی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مردم سیستان شده است. هر چند که در سال‌های اخیر تاحدودی این دریاچه با جاری شدن آبهای سیلابی به ویژه از جانب افغانستان احیا شد،اما بحران بی‌آبی همچنان تالاب بین المللی هامون را شدیدا تهدید می‌کند.
پس از ۲ دهه، آب به بخش‌های شمالی تالاب هامون رسید
به گزارش ایصال نیوز به نقل از مهر؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در حوزه آبریز هیرمند در کشور افغانستان و افزایش جریان ورودی آب به رودخانه «فراه‌رود» افغانستان از صبح امروز پس از دو دهه خشکسالی آب به بخش‌های «بش دلبر» و «مسجدک» در شمال تالاب بین‌المللی هامون در منطقه سیستان وارد شده است.
پیرمردان گفت: تاکنون، آب بیش از ۳۰ کیلومتر در این مناطق و در عمق تالاب هامون پیشروی داشته و هر لحظه به حجم ورودی آب و آبگیری بخش‌های شمال تالاب هامون افزوده می‌شود و تمامی موانع به‌ویژه خاکریزهای مرزی از مسیر ورود آب برداشته شده است.
وی تصریح کرد: تالاب هامون سیستان هفتمین تالاب بین‌المللی بزرگ دنیا است که بیش از دو دهه است به‌دلیل قطع جریان آب رودخانه هیرمند افغانستان خشک است.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما