plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۹۹۷
معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان خبر داد

افتتاح 330 پروژه ورزشی با اعتبار 500 میلیارد تومان در هفته دولت

پیشرفت ورزش کشور به رغم تحریم ها
معاون حقوقی،امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان از افتتاح 330 پروژه ورزشی در هفته دولت با اعتبار بالغ بر 500 میلیارد تومان خبر داد و از آن به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت در سال 98 تلقی کرد.
افتتاح 330 پروژه ورزشی با اعتبار 500 میلیارد تومان در هفته دولت
به گزارش ایصال نیوز از وزارت ورزش و جوانان ،جمشید تقی زاده، وضعیت ورزش ایران را با وجود تحریم ها در حال پیشرفت ارزیابی کرد و اظهار داشت: سیمای کنونی وزارت ورزش و جوانان تصویری پرتحرک،تحول خواه و پردستاورد در عرصه های داخلی و بین المللی است و تدوام آن بر اساس رویکرد دکترسلطانی فر که ورزش برای همه از کودکی تا میانسالی است با هدف ارتقا سلامتی و ایجاد نشاط اجتماعی دنبال خواهد شد .

معاون حقوقی ،امورمجلس و هماهنگی امور استان های از افتتاح 330 پروژه ورزشی در سراسر کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که در سال 98 دستاورد مهمی برای دولت در سال 98 قلمداد می شود .

جمشید تقی زاده در بخش دیگری از سخنانش اهمیت دیدارهای مردمی در وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دکتر سلطانی فر به دیدارهای مردمی با جامعه ورزش تاکید زیادی دارد به همین دلیل با توجه به دیدارهایی که وزیر ورزش و جوانان روزهای سه شنبه با جوانان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد دارد ،روزهای سه شنبه را روز جوانان نامگذاری کردیم که مدیران کل استانی هم به طبع آن در این روز با جوانان نشست خواهند داشت .
وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از حقوق مدیران ،کارکنان ، جامعه ورزش و رسانه های ورزشی ادامه داد : طرح جانشین پروری و نخبه گزینی را برای کارشناسان دارای صلاحیت به منظور احراز پست های مدیریتی هم انجام دادیم و زمینه تعامل بیشتر مدیران استانی با مجمع نمایندگان استان ها در مجلس شورای اسلامی را نیز فراهم کرده ایم .

معاون حقوقی ،امورمجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان ابلاغ بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: این بیانیه نقشه راه کشور در دهه پنجم انقلاب اسلامی را با رویکرد جوان پروری ترسیم کرده است و وزارت ورزش و جوانان هم که افتخار دارد یکی از دستگاه های مورد خطاب در قالب بیانیه گام دوم محسوب می شود ،مفاد این بیانیه را عملیاتی کرده و در سپردن کار به جوانان نیز پیشگام بودیم و در یکی از اقدامات اخیر ،سه مدیر کل بین 38 تا 40 سال در استان ها منصوب شده اند و قفطعا با نگاه بلند دکتر سلطانی فر، تحقق مفاد این بیانیه ارزشمند با قدرت در این وزارتخانه استمرار خواهد داشت .

جمشید تقی زاده با اشاره به از سرگیری نشست هایی به منظور حل مسائل قانونی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح داد به دلیل موانع قانونی که بوجود آمد، فرآیند واگذاری به تاخیر افتاد که در این باره و برای رفع مشکل حقوقی نشستی در هفته آینده در مجلس برگزار می شود که بسیار امیدوارم به جمع بندی خوبی در این زمینه برسیم.آنچه مسلم است عزم جدی دکتر سلطانی فر و وزارت ورزش و جوانان این است که با رفع موانع این واگذاری تا پایان سال محقق شود و به نظر می رسد در جلسه هفته آینده با کمیسیون اصل 44 مجلس و دیگر مسئولین ذیربط اتفاقات و نتایج خوبی رخ دهد .

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین به روز آمد کردن قوانین حقوقی در ورزش و خیرین ورزش‌یار اشاره کرد و افزود : نهایی کردن شرح وظایف و اختیارات از دیگر اقداماتی است که به دنبال تصویب آن در مجلس هستیم از طرفی درباره لایحه نهایی شدن خدمات کشوری درخصوص استخدام قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیک از لایحه دولت از قلم افتاده بود که پیگیر هستیم دوباره به لایحه بازگردد.

معاون وزیر ورزش افزایش بودجه ورزش کشور در دولت یازدهم و دوازدهم را به عنوان یکی از اتفاقات خوب نام برد و افزود :بودجه وزارت در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ میلیارد بوده که در سال ۹۸ به بیش از سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این نشان دهنده دید مثبت در بین نمایندگان و تلاش دست اندرکاران ورزش کشور است .آنچه مسلم است رشد 5 برابری بودجه و احکام بسیار خوبی که در مجلس برای ورزش تصویب شده رونق ورزش را در سراسر کشور به دنبال داشته است . 

معاون حقوقی،امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 9 هزار و 722 ملک ورزشی در کشور وجود دارد اظهار داشت: بیش از 7 هزار از این ملک ها دارای سند مالکیت نیستند و تلاش وزارت ورزش و جوانان این است که مالکیت ها را به آغوش وزارت ورزش و جوانان بازگرداند .
وی ادامه داد: برای تملک این اراضی اقدامات ویژه ای را انجام داده ایم و به 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با توجه به شرایط اقتصادی مبلغ بسیار زیادی محسوب می شود و در صددیم با توافقاتی که صورت می گیرد برای برخی از زمین ها مجوز باشگاه صادر شود تا تملک اراضی را داشته باشیم .. جمشید تقی زاده در پاسخ به اعتراض هیات های ورزشی استان ها به ماده 88 مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: ماده 88 قانون بسیبار پیشرفته ای است و با صراحت عنوان شده که مازاد اماکن ورزشی باید واگذار شوند و مدیران کل استانی بر اساس قانون فقط باید مازاد اماکن ورزشی را واگذار کنند .

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما