plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۳۶۵۸۱

قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شد

اکرم عفیف سه رکورد مهم را به نام خود ثبت کرد
تیم فوتبال قطر با غلبه بر اردن، بار دیگر بر بام آسیا ایستاد و قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. اکرم عفیف به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن و همچنین مشعل برشم به عنوان جایزه بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا قطر انتخاب شدند.
قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شد
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، تیم ملی فوتبال قطر در دیدار فینال با زدن سه گل از روی سه ضربه پنالتی، قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، دو تیم ملی قطر و اردن شامگاه شنبه در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند که در پایان قطری‌ها توانستند با پیروزی ۳ بر یک برابر اردن، برای دومین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

قطری ها ۴ سال پیش و در کشور امارات برای اولین‌بار در تاریخ خود موفق شده بودند قاره آسیا را فتح کنند و جام قهرمانی جام ملت‌ها را بالای سر ببرند و این بار در خانه و برابر تماشاگران خود به این مهم دست یافتند.

جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر در حالی به پایان رسید که تیم ملی فوتبال قطر در فینال توانست با درخشش اکرم عفیف برابر اردن با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

اکرم عفیف به لطف هت تریک در بازی پایانی عنوان آقای گلی را با ۸ گل زده به دست آورد.

او هم‌چنین به عنوان بهترین بازیکن جام هم انتخاب شد تا بیش‌ترین نقش را در قهرمانی قطر داشته باشد.

عفیف هم‌چنین سه رکورد دیگر را به نام خود به ثبت رساند به طوری که
- نخستین بازیکن در تاریخ جام ملت‌های آسیا که در فینال هت تریک‌ کرد.

- نخستین بازیکنی که در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ هت تریک کرد.

- نخستین بازیکنی که در تاریخ جام ملت‌های آسیا سه پنالتی را در فینال گل کرد.

اما جایزه بهترین دروازه‌بان جام هم به مشعل برشم، سنگربان تیم ملی فوتبال قطر رسید که او هم نقش به‌سزایی در قهرمانی تیمش داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما