plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۶۱۴۱

پوتین: در انتخابات دوره های گذشته آمریکا تقلب شده است

رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد در انتخابات‌های گذشته آمریکا به دلیل رأی‌گیری پستی تقلب انجام شده است.
پوتین: در انتخابات دوره های گذشته آمریکا تقلب شده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه مدعی شد که در انتخابات‌های گذشته آمریکا به دلیل رأی‌دهی‌های پستی تقلب صورت گرفته است.

پوتین گفت: «در ایالات متحده آمریکا نتایج انتخابات‌های قبلی از طریق رأی‌دهی پستی تحریف شد... آنها برگه‌های رأی را در ازای ۱۰ دلار خریدند، آنها را پر کردند و بدون هیچ نظارتی از جانب ناظران این برگه‌ها را داخل صندوق‌های پستی انداختند.»

در اظهاراتی که از رئیس‌جمهور روسیه در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده به صورت دقیق به اینکه منظور وی کدام انتخابات آمریکا است اشاره‌ای نشده؛ با وجود این، سخنان پوتین با ادعایی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره تقلب در انتخابات آمریکا مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ مطرح کرده همسویی دارد.

بعد از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، دونالد ترامپ که در آن زمان رئیس‌جمهور مستقر آمریکا بود تلاش‌هایی بی‌سابقه را برای اثبات تقلب در انتخابات و تغییر نتیجه انتخابات آغاز کرد. اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، متحدان سیاسی او و بسیاری از هواداران او از این تلاش‌ها حمایت کردند.

اصلی‌ترین بحث ترامپ او بود که نتیجه انتخابات از او به دلیل خرابی‌های ماشین‌های اخذ رأی و تقلب در فرایند اخذ رأی به ویژه رأی‌گیری‌های پستی از او ربوده شده است.

او مسئولان وزارت دادگستری را تحت فشار قرار داد تا نتیجه انتخابات را به چالش بکشند و اعلام کنند که در انتخابات تقلب شده است.

با وجود این، دادستان کل آمریکا، مدیر اطلاعات ملی این کشور و رئیس سازمان امنیت سایبری آمریکا همگی ادعاهای ترامپ را رد کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما