plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۵۳۰۰

پوتین: تشکیل کشور فلسطینی راه حل منازعه است

رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به محمود عباس، همتای فلسطینی خود، بر استواری موضع مسکو در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 که منافع مشروع مردم فلسطین را تامین ‌کند، تاکید کرد. پوتین همواره بر راهکار دو دولتی برای مسئله فلسطین تأکید کرده است.
پوتین: تشکیل کشور فلسطینی راه حل منازعه است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین، در پیام خود به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین که توسط میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه قرائت شد، افزود: در پرتو درگیری خونین که باعث رنج غیرنظامیان فلسطین می‌شود، بر موضع قاطع مسکو در پایبندی به تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به گونه ای است که منافع مشروع مردم فلسطین را تأمین کند، تاکید می نماییم.

پوتین تاکید کرد که ایجاد کشور فلسطینی شرط اساسی برای حل مناقشه فلسطین و "اسرائیل" و دستیابی به یک راه حل جامع، دائمی و عادلانه فلسطینی و "اسرائیلی" است.

بوگدانوف در خصوص سفر عباس به مسکو تائید کرد که هنوز تاریخی برای آن تعیین نشده است، اما لغو نیز نشده است.

گفتنی است؛ رئیس جمهور روسیه چهارم آبانماه نیز طی نشستی در مسکو با نمایندگان مذاهب مختلف با تکرار موضع مسکو درباره راهکار دو دولتی برای مسئله فلسطین، درباره پیامدهای خطرناک گسترش بیشتر جنگ غزه برای منطقه غرب آسیا و تمام جهان هشدار داد.

پوتین موضع روسیه در مورد راهکار دو دولتی برای مسئله فلسطین را تکرار و تصریح کرد: «این کلید حل‌وفصل پایدار و اساسی مناقشه و رسیدن به صلح در خاورمیانه است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما