plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۳۵۹۷۶
عملکرد موفق پویش ملی سلامت در اصفهان

مشارکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصفهانی در «پویش ملی سلامت»

اصفهان، لنجان، خمینی شهر و فلاورجان بیشترین مشارکت را داشتند
مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان تا ۱۶ دی امسال در «پویش ملی سلامت» شرکت کردند.
مشارکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصفهانی در «پویش ملی سلامت»
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، «پویش ملی سلامت»(غربالگری دیابت و پُرفشاری خون) از ۲۰ آبان امسال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور، آغاز شد و تا ۳۰ دی ادامه دارد؛ در این پویش، غربالگری دیابت و پُرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است.

رامش حسین‌خانی دیروز یکشنبه در گفت و گویی در این خصوص افزود: حدود ۴۵ درصد از جمعیت مورد هدف در استان تاکنون در قالب این پویش مورد غربالگری دیابت و پُرفشاری خون قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین جمعیتی که در سطح استان مورد غربالگری دیابت و فشار خون قرار گرفتند مربوط به شهرستان‌های اصفهان با حدود ۴۵۰ هزار نفر و پس از آن لنجان با ۱۳۳ هزار، خمینی‌شهر با ۱۳۱ هزار و فلاورجان با ۱۱۸ هزار نفر است.

حسین‌خانی خاطرنشان کرد: بالاترین میزان پوشش غربالگری جامعه هدف با توجه به نسبت جمعیتی شهرستان‌ها نیز مربوط به بویین میاندشت با ۹۷ درصد، کوهپایه، هرند و گلپایگان با ۹۴ درصد و خُور و بیابانک با ۹۰ درصد است.

وی ادامه داد: پایین‌ترین میزان پوشش نیز مربوط به شهرستان‌های اصفهان و نجف‌آباد به ترتیب با ۲۹ و ۴۴ درصد است.

شهرستان اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.ایر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما