plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۲۱۷۳۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۴۷ مرکز منتخب غربالگری کرونا در استان اصفهان فعال است

هفت درصد از بستری‌های کرونا کودکان هستند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴۷ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب برای غربالگری، معاینه و تست رایگان کرونا در شهرستان‌های استان فعال است. در حال حاضر ۱۲۰۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
۴۷ مرکز منتخب غربالگری کرونا در استان اصفهان فعال است
به گزارش ایصال نیوز، پژمان عقدک روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: مردم در صورت داشتن علائم مشکوک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌توانند به این مراکز منتخب مراجعه کنند و در صورتیکه پزشک تشخیص دهد تست کرونا بصورت رایگان از آنها گرفته می‌شود.

وی بابیان اینکه فهرست و روز و ساعت فعالیت این مراکز در پایگاه اینترنتی معاونت بهداشت و شبکه‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشرشده است، اظهار داشت: از این تعداد مراکز منتخب غربالگری کرونا، هفت مرکز در کلانشهر اصفهان فعال است.

عقدک با اشاره به اینکه برخی از محدودیت‌های قبلی برای گرفتن تست کرونا در مراکز جامع سلامت منتخب برداشته‌شده است، خاطرنشان کرد: تست کرونا بیشتر برای افرادی مانند کارمندان کاربرد دارد هرچند تشخیص کلینیکی کرونا و نوشتن گواهی توسط پزشک نیز کافی و معتبر است.

وی بابیان اینکه تست پی سی آر (PCR) کرونا که دارای دقت بیشتری است در مواردی مانند انجام عمل‌های جراحی استفاده می‌شود، گفت: بطور کلی درباره سویه اُمیکرون حدود ۵۰ درصد از نتایج تست ها ممکن است بصورت کاذب، منفی باشد بهمین دلیل به همه افراد دارای علائم سرماخوردگی برای قرنطینه شدن توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد دارای علائم کرونا و سرماخوردگی حداقل باید پنج روز در قرنطینه بمانند، تصریح کرد: درباره تعداد روزهای قرنطینه برای مبتلایان به سویه اُمیکرون کرونا از ابتدا بین گروه‌های مختلف علمی اختلاف‌نظر بود اما بر اساس آخرین ابلاغ معاونت وزارت بهداشت، تعداد روزهای مرخصی استعلاجی برای کرونا در زمان حاضر پنج روز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به افزایش بستری ها و اینکه در زمان حاضر حدود ۲۰ درصد از مراجعان و بیماران سرپایی کرونا در استان، کودکان هستند، اضافه کرد: حدود هفت درصد از بستری‌های کرونا که حدود ۸۰ نفر است کودکان هستند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر یکهزار و ۲۰۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۷۱ نفر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

در شبانه‌روز گذشته ۱۰ نفر بطور قطعی و هفت نفر فوتی مشکوک از کرونا در استان اصفهان گزارش‌شده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان تاکنون ۴۷۰ هزار و ۲۰۱ نفر بطور قطعی به کووید-۱۹ مبتلا شدند که ۱۱ هزار و ۲۱۲ نفر از بین آنها جان باختند.

تعداد کل بستری‌شدگان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان اصفهان حدود ۱۹۷ هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما