plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۵۶۲۱
در آیین تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر ارشاد: وزارت فرهنگ با حضور شهید گمنام محل حضور عاشقان و قبله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌شود

فضای فرهنگی کشور وقف ترویج نام شهدا است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تشییع و تدفین شهید گمنام در محوطه این وزارتخانه گفت: همه همکاران من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این افتخار را دارند در جوار این شهید عزیز به خدمت‌گزاری مشغول باشند و مسئولیت ماهم مضاعف می‌شود. از امروز این مکان، محل حضور همه عاشقان است، اینجا قبله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌شود.
وزیر ارشاد: وزارت فرهنگ با حضور شهید گمنام محل حضور عاشقان و قبله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، محمدمهدی اسماعیلی در جریان تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در محل وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: خدای متعال را شاکریم که این توفیق نصیب همه کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر ورسانه و مسجد شد که میزبان این شهید والامقام باشیم.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران ادامه داد: این شهید عزیز در عملیات رمضان در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیده است و امروز بعد از گذشت چند دهه  بر روی دست عاشقان مکتب ثارالله و مکتب امیرالمومنین و حضرت فاطمه‌زهرا (س) تشییع شد.

اسماعیلی گفت: از همه همکاران، اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه  و اهالی و پیشکسوتان مداحی و ذکر مصیبت اباعبدالله و سازمان‌های تابع که همت کردند یک روز به یادمانی را در تاریخ فرهنگ و هنر کشور ثبت کنند، تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: از امروز این مکان، محل حضور همه عاشقان است اینجا قبله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: ما اینک در محضر یک شهید عالی‌مقام هستیم و موظفیم این مسیر نورانی را برای اعتلای کلمه‌الله با قوت ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ گفت: ما به این شهید عالی‌مقام وعده می‌دهیم در کنار آرمان‌های بلندش و همرزمانش می‌ایستیم همگی با قوت این مسیر نورانی را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم پرچم این نهضت را به دست رهبر عزیزتر از جان به صاحب اصلی‌اش برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه مراسم تشییع شهید گمنام و در جمع خبرنگاران فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور را وقف ترویج منویات و نام و راه شهدا دانست و گفت: سمفونی ها و فیلم‌های متعددی در حوزه ایثار و شهادت در حال ساخت و پخش است.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: ما میهمان شهید والا مقام هستیم؛ شهید عزیزی که پس از گذشت دهه‌ها، باقیمانده جسم مطهرش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همکاران با افتخار دور شمع وجود این شهید خواهند گشت و تلاش خواهند کرد از برکات حضورش استفاده کنند.



محمدمهدی اسماعیلی شهیدان را زنده، ناظر و شاهد خواند و ادامه داد: این قرابت فیزیکی مسولیت ما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را مضاعف کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری به اینکه همه مدیران، کارکنان وزارتخانه، اصحاب فرهنگ و هنر با تاسی به این شهید عزیز، خدمات و تلاش‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر را ارائه خواهند داد،  افزود: امیدواریم با این تاسی خادمان شایسته ای برای ارتقا فرهنگی کشور باشیم و به مدد حضور قدسی این شهید والا مقام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتلا و ارتقای فعالیت‌های هنری کشور را شاهد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور را وقف ترویج منویات و نام و راه شهدا دانست و گفت: سمفونی‌ها و  فیلم های متعددی در حوزه ایثار و شهادت در حال ساخت و پخش است.

گفتنی است در این آیین معنوی، پس از تشییع شهید گمنام، بر پیکر این شهید بزرگوار نماز خوانده شد و در محل وزارتخانه نیز، آیین تدفین برگزار گردید. 

فیلم لحظاتی از تشییع پیکر شهید گمنام در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیلم اقامه نماز بر پیکر شهید گمنام در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیلم تدفین پیکر شهید گمنام در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام/*
۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما