plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۵۲۳۶
در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی

وزیر راه و شهرسازی: فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد

همه ظرفیت های دانش بنیان را به کار گرفته ایم
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد، توسعه این فرودگاه را بزرگترین طرح توسعه‌ای پس از انقلاب برشمرد و گفت: فاز۱ طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که نیازمند سرمایه ۵۰۰ میلیون یورویی است.
وزیر راه و شهرسازی: فرودگاه امام خمینی (ره) نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد
به گزارش سرویس گردشگری ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، «مهرداد بذرپاش» امروز (شنبه) در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که این وزارتخانه پیشران پیشرفت کشور است و نقش متفاوتی برای پیشبرد حرکت پیشرفت ملت ایران دارد.

وی بیان‌داشت: در این روزها هر سفری به شمال، جنوب و شرق و غرب انجام می شود و هر میهمانی که وارد ایران می‌شود، از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایرانی صحبت می کند.

بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه «ایران راه» در ابتدای حضور در وزارت راه و شهرسازی، گفت: ما بسته توسعه زیرساخت‌ها را در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تعریف کردیم که در بخش نرم افزاری باید مواردی مانند توسعه ترانزیت یک‌سره، بارنامه یک‌سره و هر آنچه موجب تسهیل عبور و مرور می‌شود، در همه شقوق در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به بسته توسعه سخت افزاری، ادامه داد: ساخت فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که عملیات عمرانی آن امروز آغاز شد؛ در راستای همان کلان پروژه است و دلیل کندی سرعت آن، کمبود منابع است؛ اما ما در دولت با کمک مجلس می دانیم چه کار می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه کاهش محدودیت‌های پروازی خبر داد و گفت: این برنامه پیام امنیت و آرامش را به سرمایه گذاران و مسافران مخابره می کند.

وی، فاز دوم فرودگاه امام خمینی را بزرگترین پروژه هوایی پس از انقلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه در کریدور شمال- جنوب نیز حضور دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی‌ها نشویم، خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب، شرق و غرب، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت.

بذرپاش افزود: در کنار زیرساخت‌ها، همه ظرفیت های دانش بنیان را به کار گرفته ایم و با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط کشور خطوط ریلی مستقر است، باید از این ظرفیت ها چه در بخش سخت افزاری و چه نرم افزاری استفاده کنیم.

وی ادامه‌داد: از همه شرکت های هواپیمایی دعوت می کنیم از فرودگاه امام و منطقه آزاد آن که کلان‌پروژه ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه گذاری بیش از ۲.۵ میلیارد یورویی است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده حضور یابند و از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ترمینال های فرودگاه امام خمینی (ره)، خاطرنشان‌کرد: ظرفیت ترمینال فاز یک سالیانه ۶ میلیون مسافر است و به ۱۰ میلیون مسافر تا سال آینده خواهد رسید. همچنین ترمینال سلام با ظرفیت پنج میلیون مسافر در سال، روزبه روز در حال توسعه است و شاهد خدمات‌رسانی آن به زوار عتبات عالیات بوده ایم که تا پایان سال آینده به ۱۰ میلیون نفر می رسد.

وی تاکید کرد: با تکمیل فاز دوم شهر فرودگاهی، ظرفیت جابه‌جایی مسافر به سالیانه ۵۰ میلیون مسافر خواهد رسید.

بذرپاش یادآور شد: عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی از روز نخست آغاز خدمتم در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت و در این مسیر از حمایت های مجلس با احکام بی بدیل در برنامه هفتم توسعه، از شرکت «هاکان انرژی» چین به عنوان شریک شرکت شهر فرودگاهی امام در این پروژه و قرارگاه خاتم الانبیا صمیمانه تشکر می‌کنم.



انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما