plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۳۵۰۱

پایان رقابت های شطرنج چین با عملکرد درخشان «سارا خادم الشریعه»

دور نهم (پایانی) رقابت‌های آزاد هونان در چین صبح امروز سه شنبه برگزار شد و سارا خادم الشریعه نماینده شطرنج ایران برابر استاد بزرگ چینی با ریتینگ 2585 به تساوی رسید.
پایان رقابت های شطرنج چین با عملکرد درخشان «سارا خادم الشریعه»
به گزارش ایصال نیوز به نقل از فدراسیون شطرنج ایران، در پایان رقابت های شطرنج چین «سارا خادم الشریعه» با کسب یک نورم استاد بزرگی و افزایش 23 واحد ریتینگ عملکرد درخشانی داشت. دور نهم (پایانی) رقابت های آزاد هونان در چین صبح امروز سه شنبه برگزار شد و سارا خادم الشریعه نماینده شطرنج ایران برابر استاد بزرگ چینی با ریتینگ 2585 به تساوی رسید.
خادم الشریعه با این تساوی مجموع امتیازات خود را به عدد 5 رساند و با ایستادن بر روی جایگاه شانزدهم به کار خود پایان داد. در پایان این رقابت ها گانگولی از هند (2638) با کسب 7 امتیاز قهرمان شد و پس از او یویانگی از چین (2736) و باسم امین از مصر (2707) با 6.5 امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند. خادم الشریعه در رقابت های آزاد هونان در چین یکی از بهترین عملکردهای خود را داشت. نماینده شطرنج ایران در این رقابت ها، علاوه بر شکست ناپذیری موفق به کسب یک نورم استاد بزرگی و افزایش 23 واحد ریتینگ شد. 
نکته قابل توجه این مسابقات آنجا بود که خادم الشریعه در هر 9 دور با حریفانی قوی تر از خودش بازی کرد. او برابر 6 استاد بزرگ 2600+ (شامل یک سوپراستاد بزرگ)، یک پیروزی و پنج تساوی به دست آورد. سه حریف دیگر نیز استادان بزرگ با ریتینگ نزدیک به 2600 بودند که آنها را نیز متوقف کرد.  
گفتنی است در رقابت های آزاد هونان چین 73 شطرنج باز از 16 کشور جهان به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این رقابت ها 6 سوپر استاد بزرگ که ریتینگ بالای 2700 حضور داشتند. خادم الشریعه نیز با ریتینگ 2481 به عنوان بخت 44 قهرمانی در مسابقات حضور یافت.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما