plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۴۸۲۸

بیست و نهمین روز از بمباران غزه؛ افزایش شمار شهدا به 9500 نفر

دبیرکل سازمان ملل: از بمباران آمبولانس‌ حامل مجروحان احساس وحشت می‌کنم
بیست و نهمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز شده است که همزمان با اشغال بخش هایی از شمال غزه توسط ارتش صهیونیستی، جنایت و کشتار جمعی اسرائیل در غزه با بمباران اطراف چهار بیمارستان غزه و حمله به آمبولانس مجروحان گسترش یافته و شماری دیگر از زنان و کودکان فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند.
بیست و نهمین روز از بمباران غزه؛ افزایش شمار شهدا به 9500 نفر
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تا کنون به ۹۵۱۶ نفر خبر داده که ۳۸۲۶ نفر از آنها کودک و ۲۴۰۵ نفر زن هستند و تعداد مجروحان هم از۲۳۵۱۶ نفر فراتر رفته است.

شمار مفقودین بمباران های یک ماهه اخیر در غزه نیز از ۲ هزار نفر فراتر رفته است.
در شبانه روز اخیر بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده اند و با توجه به استمرار بمباران غزه آمار شهدا و مجروحان در غزه هر ساعت روبه افزایش است.

به گفته مقامات سازمان ملل بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شمال غزه آواره شده اند و وضعیت جنوب غزه روز بروز بحرانی تر می شود.

به گزارش رسانه های فلسطینی، در اثر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در حدود یک ماه اخیر و گسترش عملیات زمینی ارتش اسرائیل اشغالگر در شمال غزه، دیگر هیچ مکان امنی در نوار غزه یاقی نمانده است و بمباران مناطق مختلف نوار غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

هواپیماهای اسرائیلی سحرگاه امروز شنبه، شمال اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه و محله‌های الزیتون و تل الهوا در شرق و جنوب غزه و شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب صبح امروز شنبه گزارش داد جنگنده های رژیم صهیونیستی ژنراتور اصلی بیمارستان الوفا را بمباران کرده و باعث آتش سوزی گسترده و از کار افتادن کامل این ژنراتور شدند.

هواپیماهای اسرائیلی همچنین ژنراتور بیمارستان شفا را هدف قرار دادند و در حمله به اردوگاه النصیرات ۶ فلسطینی را به شهادت رساندند.

 جنگنده‌های اسرائیلی همچنین پنل‌های خورشیدی را روی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در اطراف بیمارستان شفا در غزه و حتی آمبولانس های حامل مجروحان در ورودی اصلی این بیمارستان را هدف قرار دادند و شماری را به شهادت رساندند.

آنتونیو گوترش بیرکل سازمان ملل در واکنش به بمباران اطراف بیمارستان شفا گفت: از بمباران آمبولانس‌های حامل مجروحان در بیمارستان شفا توسط اسرائیل احساس وحشت می‌کنیم.

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما