plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۴۸۲۲
اداره هواشناسی اصفهان خبر داد

فعالیت سامانه بارشی در اصفهان تشدید می‌شود

احتمال وقوع تُندباد لحظه‌ای وجود دارد
اداره کل هواشناسی اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی تا اواخر روز جمعه هفته جاری در استان «هشدار نارنجی» صادر کرد. امینی بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته را در زرین شهر با ۹ میلی‌ متراعلام کرد.
فعالیت سامانه بارشی در اصفهان تشدید می‌شود
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرُفتی و رگبار باران، رعد و برق و تُندباد شدید موقت، کاهش دید از اواسط امروز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه در نقاط غرب، مرکز، شرق و جنوب استان خبر داد.

فعالیت این سامانه، بیشتر در شهرهای اصفهان، بویین و میاندشت، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، فریدن(داران)، دهاقان، دهق، بُرخوار(دولت‌آباد)، لنجان، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف‌آباد، نطنز و ورزنه خواهد بود.

بر همین اساس احتمال اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی بصورت محلی، شکل‌گیری روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن خودداری از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی و پرهیز از توقف و اتُراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری بعمل آورند و از فعالیت‌ کوه‌نوردی و جابجایی عشایر اجتناب و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را اعمال کنند.

همچنین در این اطلاعیه به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز توصیه شده است تا آمادگی لازم برای پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها داشته باشند.

ثبت بیشترین بارندگی استان اصفهان در زرین شهر

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان، امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در زرین شهر با ۹ میلی‌ متر ثبت و گزارش شد.

لیلا امینی ادامه داد: پس از زرین شهر در شهرهای داران چهار، مبارکه چهار، اصفهان سه، بُرخوار سه، چادگان ۳.۵، مورچه‌خورت ۳.۲، نطنز سه، مهاباد ۲.۷، دهاقان ۲.۲ و فرودگاه شهید بهشتی نیز یک میلی متر بارش ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه امروز در استان تقویت خواهد شد، گفت: هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده که به تقریب همه استان از جمله مناطق غربی، جنوبی و مرکز استان را فرا خواهد گرفت.

امینی گفت: فعالیت این سامانه بارشی بصورت موج‌های متناوب است که تا روز یکشنبه بر روی استان با شدت و ضعف فعال خواهد بود اما اوج فعالیتش در اغلب مناطق استان بیشتر در ساعت‌های عصر و شب است.

وی بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه امشب خواهد بود که احتمال جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن آب در رودخانه‌های فصلی موقت وجود دارد و مه آلودگی و کاهش دید را بیشتر در ساعات عصر و شب بدنبال خواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان به رانندگان توصیه کرد که در تردد جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند.

امینی با اشاره به اینکه احتمال وقوع تُندباد لحظه‌ای وجود دارد، اضافه کرد: فعالیت این سامانه با رگبار باران و رعد و برق همراه است و احتمال تشدید رگبار باران و رعد و برق و صاعقه و خطرآفرینی آن وجود دارد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما