plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۴۴۵۳
با حضور سرپرست سازمان امور عشایر

اختتامیه پنجمین نمایشگاه روستا و عشایر در مصلای تهران برگزار شد

عرضه نمایشگاهی محصولات روستاییان و عشایر در مصلای تهران
مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه عرضه محصولات روستاییان و عشایر بعد از یک هفته برگزاری، با حضور سرپرست سازمان امور عشایر ایران در مصلای تهران برگزار شد.
اختتامیه پنجمین نمایشگاه روستا و عشایر در مصلای تهران برگزار شد
به گزارش سرویس گردشگری ایصال نیوز، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با هدف معرفی آداب و رسوم و موسیقی‌های آیینی محلی، بازی‌های بومی و محلی، شیوه زندگی عشایر و روستاییان و عرضه و فروش محصولات تولیدی آنان از ۱۲ تا ۱۸ مهر ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار شد و با استقبال بی‌نظیر مردم تهران مواجه شد و بیش از دو میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در حاشیه مراسم اختتامیه این نمایشگاه، اظهار داشت: عشایر در این دوره از نمایشگاه همانند دوره های قبل بسیار خوش درخشیدند و مردم استقبال بی نظیری از نمایشگاه و سیاه چادرهای عشایر داشتند.

سیاوش احمدی میرقائد گفت: بیش از ۱۲۰۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شد و محصولات تولیدی عشایر و روستایی شامل صنایع دستی، محصولات پروئتینی و لبنی، کره، پنیر، روغن حیوانی، عسل، گیاهان دارویی، پوشاک و سایر دست‌ساخته‌ها و دست بافته‌های عشایر و روستاییان در معرض دید و فروش بازدیدکنندگان قرار گرفت که با استقبال بی نظیر مردم تهران همراه شد.

دو میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به این که در مجموع بیش از دو میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، گفت: میانگین بازدید از نمایشگاه طی یک هفته حدود ۳۰۰ هزار نفر در روز بود و در روز جمعه که پیک بازدید و حضور فوق‌العاده مردم بود، نیز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وی بیان داشت: انتظار این حجم از بازدید از نمایشگاه نمی‌رفت ولی خوشبختانه مردم استقبال بسیار خوبی از حضور روستاییان و عشایر در مصلی تهران داشتند و از محصولات بازدید کردند و با آداب و رسوم، مناسک و موسیقی‌های آیینی و محلی عشایر که در نمایشگاه اجرا شد، آشنا شدند.

احمدی میرقائد بیان داشت: این استقبال بی‌نظیر مایه دلگرمی عشایر و روستاییان شد و امیدواری آنان برای کار و تلاش و تولید بیشتر را بیش از پیش کرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و سازمان امور عشایر و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شد این نمایشگاه که تاکید آن بر رونق تولید و اقتصاد عشایر و روستاییان بود به نحو احسن برگزار شد.

سیاه‌چادرهای عشایر در نمایشگاه خوش درخشیدند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: سیاه چادرهای عشایر در این نمایشگاه بسیار خوش درخشیدند و اثراتی که در نشاط اجتماعی داشت بسیار خوب بود و مردم تقاضا داشتند نمایشگاه حداقل سالی دو یا سه بار برگزار شود.

وی ادامه داد: مردم با حضور در این نمایشگاه رنگین‌کمانی از فرهنگ ایلات و عشایر کشور شامل اقوام و طوایف ترک، لر، کرد، بلوچ، ترکمن، قشقایی، بختیاری، عرب، کرمانج، شاهسون، تالشی و در مجموع ایرانی کوچک را در این نمایشگاه ملاحظه کردند.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه انواع سیاه چادرهای عشایری و سایر سازه‌های مناطق مختلف کشور برپا شد و نمایندگان روستاییان و عشایر با لباس‌های محلی، اجرای موسیقی‌های محلی و بازی‌های محلی، فرهنگ مناطق مختلف کشور را به مردم پایتخت معرفی کردند که با استقبال خانواده‌ها و جوانان همراه شد.

جامعه عشایری کشور با جمعیت یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر، نقش پررنگی در تولید و تامین امنیت غذایی و مواد گوشتی و پروتئینی و لبنی کشور دارند و بیش از ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را با ۲۸ میلیون راس دامی که در اختیار دارند تامین می‌کنند و به عنوان یک جامعه فرهنگی، حافظ خرده فرهنگ‌های اصیل و آداب و رسوم ایرانی - اسلامی هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما