plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۴۱۷

توافق نهایی شورای نظامی سودان با ائتلاف آزادی و تغییر

میانجی‌گر اتحادیه آفریقا در امور سودان از «توافق کامل» شورای نظامی انتقالی سودان و اپوزیسیون ائتلاف «الحریه و التغییر» بر سر سند پیش‌نویس قانون اساسی(بیانیه قانون اساسی) که قرار است به تشکیل دولت انتقالی منجر شود، خبر داد.
توافق نهایی شورای نظامی سودان با ائتلاف آزادی و تغییر
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، «محمد الحسن لبات» میانجی‌گر اتحادیه آفریقا در امور سودان بامداد شنبه گفت که شورای نظامی انتقالی سودان و اپوزیسیون ائتلاف «الحریه و التغییر» بر سر سند پیش‌نویس قانون اساسی(بیانیه قانون اساسی) که قرار است به تشکیل دولت انتقالی منجر شود، با یکدیگر به «توافق کامل» دست یافتند.
میانجی‌گر اتیوپی و اتحادیه آفریقا در امور سودان در یک نشست خبری که مستقیما از تلویزیون سودان پخش می شد، گفت که نشست‌ها برای برگزاری مراسم امضای رسمی توافقنامه ادامه دارد. ائتلاف الحریه و التغییر نیز ضمن اعلام توافق کامل تاکید کرد که اختلافات باقی مانده در خصوص بیانیه قانون اساسی رفع شد.
تلویزیون سودان نیز گزارش داد که پس از حصول توافق، سودانی ها برای ابراز خوشحالی از این توافق به دست آمده به خیابان ها آمدند.
لازم به ذکر است، با توجه به آنچه تاکنون منتشر شده است، از برجسته‌ترین بندهای این توافق‌نامه، تشکیل شورای حاکمیتی است. شورای حاکمیتی متشکل از ۱۱ تن است که پنج تن از آنها شخصیت‌های نظامی و پنج تن دیگر غیرنظامی هستند و یک عضو غیرنظامی مستقل نیز با توافق دو طرف انتخاب می‌شود. ریاست این شورا هم به صورت چرخشی انجام می‌شود؛ به این ترتیب که در مجموع ۳۹ ماه طول دوره گذار، طی ۲۱ ماه اول از زمان امضای توافق‌نامه سند قانون اساسی، رهبری شورای حاکمیت بر عهده یکی از اعضای شورای نظامی سودان و ۱۸ ماه بعدی، رهبری آن بر عهده فردی از اعضای ملی مدنی(غیر نظامی) خواهد بود.
اعضای غیر نظامی این شورا توسط ائتلاف آزادی و تغییر انتخاب می‌شوند و تعیین اختیارات و وظایف شورای حاکمیت برعهده قانون اساسی است.
انتهای پیام/*
 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما