plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۳۷۷۳
تکامل انقلاب در سودان

روز سرنوشت ساز تاریخ سیاسی سودان رقم خورد

امضای نهایی اسناد دوره انتقالی سودان
شورای نظامی سودان و ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) امروز در مراسمی با حضور میهمانان منطقه‌ای و بین‌المللی، اسناد مربوط به دوره انتقالی را امضا کردند.
روز سرنوشت ساز تاریخ سیاسی سودان رقم خورد
به گزارش ایصال نیوز، مراسم امضای سند انتقال قدرت با توافق نیروهای نظامی و سیاسی سودان و در میان جشن و شادی مردم سودان امروز شنبه برگزار شد. «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی سودان و «احمد ربیع» امروز شنبه به صورت نهایی اسناد مربوط به دوره انتقالی را امضا کردند. طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی، «موسی فکی» رئیس کمیساریای عالی اتحادیه آفریقا، «بیکا هارفستو» وزیر خارجه فنلاند به نمایندگی از طرف اتحادیه اروپا، «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مصر و «یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به عنوان شهود این اسناد را امضا کردند.
در این مراسم همچنین «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی، «ادریس دیبی» رئیس‌جمهور چاد، «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی، «اوهورو کینیاتا» رئیس‌جمهور کنیا و «فاوستین ارشانج توادورا» رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «خالد بن حمد بن عیسی آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین حضور داشتند.
شورای نظامی سودان و ائتلاف معارض «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) اخیرا در پایان مذاکرات خود که تحت نظارت اتحادیه آفریقا صورت گرفت، سند اولیه متمم قانون اساسی را امضا کردند. سند مذکور بر تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از ۱۱ نفر اعم از پنج نظامی و پنج غیرنظامی به اضافه یک فردی که بر اساس توافق بین شورای نظامی و معارضان تعیین می‌شود، تأکید دارد.
طبق این گزارش، در این سند اختیارات شورای حاکمیتی اعم از تشریفاتی، امور امنیتی و پرونده‌های صلح با گروه‌های مسلح در مناطق مختلف سودان، تعیین شده است. در این سند بر تشکیل هیأت وزرا که ائتلاف معارضان نخست‌وزیر آن را تعیین می‌کند، تأکید شده است،
تعداد وزرای کابینه ۲۰ وزیر خواهد بود که اختیارات اجرایی به اضافه اختیارات مشترک با شورای حاکمیتی از جمله اختیار قانونگذاری خواهد داشت.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما