> شولتز: نمی‌خواهیم بحران اوکراین به درگیری بین روسیه و ناتو تبدیل شود | ایصال نیوز
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۳۹۸۳

شولتز: نمی‌خواهیم بحران اوکراین به درگیری بین روسیه و ناتو تبدیل شود

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز یکشنبه با تأکید بر هماهنگی بیشتر با دیگر متحدان غربی برای ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین گفت که ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه با اوکراین تشدید شود و به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل گردد.
شولتز: نمی‌خواهیم بحران اوکراین به درگیری بین روسیه و ناتو تبدیل شود
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از روسیا الیوم، شولتز در سخنانی افزود که بخش کوچکی از جامعه آلمان با ارسال تسلیحات به کی‌یف مخالف است.
وی ابراز اطمینان کرد که اکثریت شهروندان از اقدامات و تصمیمات مقامات حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: می‌ترسم برای مدت طولانی مجبور به حمایت بیشتر از اوکراین باشیم که تا چندین سال طول می‌کشد، اما انجام این کار مهم است و در این مورد لازم است که همه تصمیماتمان را با دقت بسنجیم."
شولتز تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم درگیری بین روسیه و اوکراین تشدید شود و به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل گردد و بنابراین هماهنگی دقیق و سنجیدن دقیق مسائل برای آینده مهم است.

صدر اعظم آلمان با اشاره به اینکه آلمان از نظر میزان کمک‌های نظامی به اوکراین پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد، گفت: اگر برلین به قول برخی از خشم مسکو می‌ترسید، این میزان تسلیحات و تجهیزات نظامی را به کی‌یف نمی داد و کاملاً متفاوت عمل می‌کرد.

وی گفت که علی‌رغم موارد فوق، "عاقلانه خواهد بود که همه تصمیمات را با دقت و به طور جداگانه مورد بحث قرار دهیم و همه احتمالات ممکن برای استفاده از سلاح های ارائه شده به کی‌یف و میزان تأثیر آنها و میزان تمایل ما به تحمل پیامدهای آن، با هماهنگی با متحدان و شرکای‌مان را بررسی کنیم".

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما