plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۳۹۶۵

ضرغامی: موانع سرمایه‌گذاران برای احیا بناهای تاریخی برطرف می‌شود

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در سفر به اصفهان گفت: برخی از محدودیت‌های اداری، راه فعالیت سرمایه‌گذاران برای احیای بناهای تاریخی ناهموار کرده است، لذا به "صندوق احیای بناهای تاریخی کشور" دستور اکید داده‌ام تا این موانع برطرف شود.
ضرغامی: موانع سرمایه‌گذاران برای احیا بناهای تاریخی برطرف می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، عزت‌الله ضرغامی پنجشنبه گذشته در سفر به استان اصفهان و در دیدار از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان نایین افزود: در این بازدید متوجه شدم که بسیاری از سرمایه‌گذاران از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری به‌ منظور احیا بناهای تاریخی این شهرستان برخوردارند، ولی برخی از محدودیت‌های اداری، راه را برای ادامه فعالیت آنها ناهموار کرده است.

وی تصریح کرد: از صندوق احیا بناهای تاریخی کشور خواسته‌ام تا با ورود به این موضوع، موارد موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را برطرف کند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با تکمیل پرونده سرمایه‌گذاران، درخواست تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارائه کرده‌ایم و اینک منتظر ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با افزایش بودجه‌ ادارات کل استانی از جمله اصفهان برای احیا و مرمت آثار تاریخی این استان و شهرستان‌های آن گام مؤثری برداریم.

وی در بازدید از محور بازار تاریخی نایین با اشاره به پیشینه ۷۰۰ ساله این اثر واقع در جوار مسجد جامع گفت: بخش قابل‌توجهی از این بازار تاریخی که مرمت و احیا شده، برغم داشتن بیش از ۳۰۰ فروشگاه تعطیل است، لذا امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ لازم ضمن احیای هنرهای دستی و سنتی منطقه، برخی مشاغل جدید متناسب با بافت تاریخی بازار در این محور ایجاد شود تا نسل جوان نیز با رغبت بیشتری با حضور در این مجموعه تاریخی، به احیای آن یاری رسانند.

ضرغامی تاکید کرد: وزارتخانه و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان از آمادگی لازم به‌منظور هرگونه همکاری برای احیاء این بازار تاریخی برخوردارند.

گفتنی است؛ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، صبح پنجشنبه وارد اصفهان شد.

وی در سفر به نایین از بافت تاریخی و محورهای تاریخی محلات هفتگانه این شهر بازدید و ضمن گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران و مردم منطقه، از حسینیه‌ها و مساجد تاریخی این محور دیدن کرد.

سفر ضرغامی به شهرستان مبارکه

از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه ضرغامی به استان اصفهان سفر به شهرستان مبارکه در ابتدای محور گردشگری جنوب استان اصفهان و دیدار با فعالان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مسوولان محلی و نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بود.

 ضرغامی عصر پنجشنبه در ادامه سفر به استان اصفهان و بازدید از بناهای تاریخی شهرستان مبارکه افزود: راهبرد وزارت میراث فرهنگی تخصیص اعتبار مرمت با اولویت بناهای در خطر است و مسأله پایداری سازه ها در اولویت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بعضی از بناهای تاریخی با مشکل ادامه حیات و پایداری مواجه هستند که بعنوان پروژه های در حال خطر تعریف شده و عملیات نجات برای آنها تعریف می شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: امیدواریم با بعضی از مواردی که در برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شده و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق هم بعضی از راهکارهای پیشنهادی را تایید کرده است، پس از تصویب زمینه‌های مشارکت بیشتر مردم در داخل و خارج کشور فراهم شود و علاقمندان به مشارکت و مرمت و نقش آفرینی به لحاظ حقوقی و قانونی بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما