plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۳۳۹۳۲
فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد

اصفهان به لحاظ شاخص‌های امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد

با مروجان بدپوششی برخورد خواهیم کرد
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با توجه به انسجام و همبستگی موجود بین نیروهای مسلح، هماهنگی بین دستگاه‌ها و مشارکت مردم در برقراری امنیت پایدار، به لحاظ شاخص‌های امنیتی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
اصفهان به لحاظ شاخص‌های امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، سردار حمید علینقیان‌پور روز یکشنبه افزود: این استان، از نظر ویژگی‌های منحصر به فردی همچون ویژگی اقتصادی، صنعتی، هنری، فرهنگی، گردشگری، سیاسی و دیگر موارد یکی از استان های مهم کشور است و به این لحاظ دشمنان همواره برای ناامن کردن این استان درصدد توطئه‌ها و دسیسه های مختلفی هستند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در زمان حاضر تمرکز ما برای حفظ و ارتقای امنیت در استان اصفهان روی اجرای طرح امنیت محله محور است که در این طرح با مشارکت مردم هر محله، امنیت آن محله را برقرار می‌کنیم به گونه ای که مردم محلات ارتباط خود با مسوولان کلانتری و پاسگاه را به بالاترین حد خود رسانده‌اند و از این طریق کوچکترین حرکت مشکوک و اقدام مجرمانه بلافاصله به اطلاع پلیس رسیده و اقدامات قانونی سریع و ضربتی در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس پلیس استان اصفهان، همچنین شناسنامه‌دار کردن اراذل و اوباش شاخص، سارقان و قاچاقچیان سابقه‌دار و رصد هوشمندانه اقدامات و تحرکات آنان را از دیگر اقدامات ابتکاری پلیس برای افزایش امنیت در استان برشمرد.

وی یادآور شد: طرح جامع پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی از طریق انتشار فیلم، نمایش، کلیپ، یادداشت کوتاه و پادکست در رسانه‌های گروهی، شبکه های اجتماعی، کانون‌های فرهنگی، صدا و سیما، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها و دیگر بخش‌ها نیز در راستای افزایش امنیت استان در دستور کار است زیرا معتقدیم هرچه میزان آگاهی و دانش مردم از جرایم و آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد به همان میزان امنیت جامعه نیز ارتقا پیدا می‌کند.

سردار علینقیان‌پور افزود: در این راستا در معماری پلیس آینده باید توجه ویژه ای به کلانتری‌ها و پاسگاه ها صورت گیرد و این یگان ها از نظر نیروهای متخصص، با دانش و با آمادگی جسمانی بالا و همچنین تجهیزات نوین تقویت شوند زیرا هرچه کلانتری های قوی و مقتدری داشته باشیم، محلات امن تری خواهیم داشت و هرچه محلات امن تر باشند جامعه نیز از امنیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یک استان فرهنگی، هنرپرور، عالم پرور و سرزمین انسان های فرهیخته و حماسه ساز در طول تاریخ بوده که آوازه آنها نه تنها در ایران بلکه در کل جهان طنین انداز است،گفت: رویکرد ما در زمینه آسیب‌هایی همچون بد پوششی رویکرد فرهنگی است و تجربه هم نشان داده که این رویکرد موفق بوده است و افراد بد پوشش متوجه ناشایست بودن عمل خود شده و تغییر رویه داده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: البته حساب مروجان بدپوششی، فروشندگان لباس‌های نامتعارف و کسانی که بطور عمدی و با طرح و نقشه اقدام به بی حجابی و ترویج آن در فضای مجازی می‌کنند با آنان که ناآگاهانه پوشش نامناسبی برگزیدند جداست و ما برابر وظیفه قانونی با این گونه افراد برخورد خواهیم کرد.

وی درباره اقدامات فراجا برای زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مجاهدات فراجا گفت: از جمله اقداماتی که در این باره باید انجام داد، برپایی یادواره های شهدا در یگان‌های انتظامی، حضور کارکنان انتظامی بر سر مزار شهدا و دیدار کارکنان با خانواده معظم شهدا و همچنین نشر زندگینامه، وصیتنامه ها و بیان خصوصیات زندگی و ویژگی های اخلاقی شهدا در بین کارکنان پلیس است تا بدانند در چه جایگاهی قرار دارند و راه چه کسانی را دنبال می کنند.

رئیس پلیس استان اصفهان درباره وظایف نیروی انتظامی در مقابله با جنگ شناختی دشمن گفت: امروز جهاد تبیین به فرموده رهبر معظم انقلاب، وظیفه ای همگانی است و همه مردم و دستگاه ها بایستی از تمام ظرفیت خود استفاده کنند تا دشمن را در جنگ شناختی که بر علیه ملت ایران به راه انداخته شکست دهند.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم یکی از دستگاه ها و نهادهایی است که نقش ویژه ای را در این خصوص ایفا می کند و با توجه به اینکه دشمن در جنگ شناختی بدنبال این است تا با تحریف فعالیت ها و گفته های مسئولان انتظامی چهره ای خشن از نیروهای حافظ امنیت نشان دهد و افکار عمومی را منحرف کند بنابراین نشان دادن واقعیت ماجرا و روکردن دست های پشت پرده رسانه های دشمن می تواند در تبیین هرچه بهتر افکار عمومی مؤثر باشد.

سردار علینقیان‌پور افزود: علاوه بر این فرماندهان، مسئولان و هرکدام از کارکنان انتظامی در درون خانواده، بین دوستان و آشنایان، در مساجد، مدارس و محیط های علمی می توانند به عنوان یک جهادگر عرصه تبیین مسائل روز عمل کنند و به عنوان فردی که مسئول حفظ امنیت کشور بوده و در دید مردم از جایگاه بالایی برخوردارند از موضع نظام و انقلاب دفاع کنند و اقدامات مثبتی که در طول ۴۴ سال انقلاب صورت گرفته و همچنین توطئه ها و دشمنی هایی که در طول این سالها روا داشته شده را تبیین و تشریح کنند.

وی تصریح کرد: توصیه من به کسانی که شغل پلیس را انتخاب کرده ‌اند و وارد عرصه حفظ نظم و امنیت جامعه شدند این است که بدانند در چه جایگاهی هستند و پا در چه راهی نهادند و باید بدانند که پلیس در نظام جمهوری اسلامی با پلیس در نظام های دیگر دنیا تفاوت بسیار زیادی دارد.

سردار علینقیان‌پور افزود: پلیس همانگونه که در برابر مجرمان و گرنکشان مقتدر و قاطع است در مقابل مردم مهربان و خاضع است و تکریم مردم اصلی جدایی ناپذیر در پلیس ایران به شمار می آید و علاوه بر آن اصل تعهد و تدین در کنار مردمداری و کمک به محرومان، آسیب دیدگان و برخورد قاطع با گردنکشان و مفسدان جامعه در دستور کار پلیس انقلابی و خدمتگزار است.

وی، چشم انداز آینده پلیس را با پیشرفت های چشمگیری که در زمینه هوشمند سازی داشته است و همچنین ورود نیروهای مخلص، مؤمن، با ایمان و متعهد به آرمان های امام (ره)، شهدا و ارزش های انقلاب بسیار درخشان ارزیابی کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین درباره ویژگی های یک فرمانده کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی گفت: از جمله این ویژگی ها اینکه یک فرمانده کارآمد بایستی تسلط و اشرافیت کامل بر زیرمجموعه، محیط فرماندهی و ماموریت خود داشته باشد. وی یادآور شد: همچنین فرمانده باید ارتباطش با کارکنان مجموعه انتظامی صمیمانه و پدرانه باشد و بصورت مرتب با مسوولان دستگاه ها ارتباط داشته و با اقشار مختلف مردم دیدار و از مطالبات، درخواست ها و دغدغه های آنها آگاه شود.

وی اضافه کرد: فرمانده در تراز انقلاب اسلامی بایستی به ارزش های انقلاب پایبند بوده و به ترویج آنها در بین زیر مجموعه خود توجه بسیار داشته باشد و به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بصورت مستمر رسیدگی کرده و به دغدغه های آنها توجه کند و درنهایت در حفظ و صیانت کارکنان پلیس کوشا بوده و با رفع دغدغه ها و مشکلات آنها، مانع بروز آسیب در بین آنان شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان‌ پور حدود دو ماه پیش با حکم سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور به سمت فرمانده انتظامی استان اصفهان منصوب شد.ایرنا

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما