plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۳۳۳۷۳

هشدار ادهانوم : وخامت آب و هوایی در ماه‌های آینده سلامت انسان را تهدید می کند

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه هشدار داد که وخامت آب و هوایی در ماه‌های آینده به سلامت انسان‌ها لطمه می‌زند. روز دوشنبه (12 تیرماه) جهان گرم‌ترین دمای ثبت شده را تجربه کرد.
هشدار ادهانوم : وخامت آب و هوایی در ماه‌های آینده سلامت انسان را تهدید می کند
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز و به نقل از اسپوتنیک، ادهانوم بامداد پنجشنبه به وقت ایران، با هشدار نسبت به وخامت آب و هوایی در ماه‌های آینده، اظهار کرد: دنیا در روز دوشنبه گرم‌ترین دمایی را که تاکنون ثبت شده است، تجربه کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود در ماه‌های آینده حوادث ناشی از وخامت آب و هوا از جمله خشکسالی، سیل، طوفان و موج گرما رخ دهد که همه اینها به سلامت انسان‌ها لطمه می‌زند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که خشکسالی ادامه‌دار در شاخ آفریقا موجب گرسنگی، افزایش مهاجرت و شیوع بیماری‌ها شده و بار زیادی برای مراکز خدمات بهداشتی و درمانی این منطقه ایجاد کرده است.

ادهانوم اضافه کرد که امسال حدود ۶۰ میلیون نفر در هفت کشور جیبوتی، اتیوپی، کنیا، سومالی، سودان، سودان جنوبی و اوگاندا با ناامنی غذایی مواجه هستند.

سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است که بیش از ۱۰ میلیون کودک بالای پنج سال در سال ۲۰۲۳ سوءتغذیه شدید را تجربه خواهند کرد.

سازمان هواشناسی جهانی دو روز قبل (سه‌شنبه) اعلام کرد که پدیده آب و هوایی ال نینو پس از هفت سال بار دیگر در منطقه استوایی در اقیانوس آرام رخ داده و این مساله ممکن است به افزایش دمای جهانی و تغییرات آب و هوایی منجر شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما