plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۲۸۶۷
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

تداوم وقوع طوفان شن در استان اصفهان تا پایان هفته

کانون‌های گرد وغبار در استان فعال شده است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی برای مقابله با کانون های گرد و غبار گفت: بدنبال خشکی زاینده‌رود، خشکسالی و هم مرزی با استان‌های کویری بسیاری از کانون‌های گرد وغبار در استان فعال شده است.
تداوم وقوع طوفان شن در استان اصفهان تا پایان هفته
به گزارش ایصال نیوز، منصور شیشه‌فروش در گفت و گویی اظهار داشت: سرعت طوفان شن ۹۵ کیلومتر، باعث فعال شدن کانون‌های گردو غبار در سطح استان اصفهان شد.

وی بیان داشت: سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از گرد و غبار به زیر ساخت‌ها از جمله فضای سبز، کشاورزی و جاده‌ها وارد می‌شود و کاهش دید و افزایش تصادفات را بدنبال دارد که این رقم تا سال ۹۸ بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش یک و نیم میلیون هکتاری کانون‌های گردوغبار خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ روز ناسالم ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: بدر مواجهه با عوارض گرد و غبار، وظایف بخش‌های مختلف از جمله هواشناسی، محیط‌زیست، منابع طبیعی و غیره مشخص شده است.

شیشه فروش از شناسایی ۱۴ کانون گرد و غبار و ۳۱۰ هزار هکتار فرسایش بادی در سطح استان اصفهان خبر داد و افزود: در همین راستا ۳۰ هزار هکتار مالچ‌پاشی صورت گرفته و بادشکن‌های زنده و غیرزنده با هدف حفاظت جاده‌ها انجام شده است.

وی افزود: بدنبال خشکی زاینده‌رود، خشکسالی اصفهان طی سال‌های گذشته و کاهش میزان بارش‌ها و هم مرزی با استان‌های کویری از جمله قم، سمنان، خراسان‌جنوبی و یزد بسیاری از کانون‌های گرد وغبار در استان فعال شده و بصورت نقطه‌ای داخل استان این مسئله را نیز داریم.

شیشه‌فروش گفت: در صورتی که اقدام جدی برای احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی با وسعت ۴۷ هزار هکتاری صورت نگیرد، شاهد درگیر شدن ۵ استان‌ همجوار اصفهان از جمله تهران، استان مرکزی، یزد، چهارمحال بختیاری با پدیده گرد و غبار خواهیم شد.

انتهای پیام/**
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما