plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۳۲۴۰

زائران خانه خدا بعد از عرفات در منی اعمال عید قربان را آغاز کردند

زائران خانه خدا پس از انجام بزرگترین رکن حج در عرفات، دیشب حرکت به سمت مزدلفه را آغاز کرده بامداد امروز چهارشنبه دهم ذی الحجه(به تقویم عربستان) در اولین روز از ایام عید قربان به رمی جمرات و ذبح قربانی پرداختند.
زائران خانه خدا بعد از عرفات در منی اعمال عید قربان را آغاز کردند
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، زائران بیت الله الحرام صبح امروز چهارشنبه با انجام رمی جمرات در منا و ذبح قربانی، اولین روز عید سعید قربان را آغاز کردند.

حجاج در سه روز بعد از عید که به آن «ایام تشریق» می گویند، شب را در منا می گذرانند و هر که بخواهد در دو روز عجله کند باید در روز دوازدهم ذی الحجه سه جمرات را بیندازد و قبل از غروب مینا را ترک کند.

حجاج بیت الله الجرام عصر دیروز پس از وقوف در صحرای عرفات و انجام رکن اعظم حج، دیشب به مزدلفه رفتند و سپس بامداد امروز وارد منا شدند.

حدود دو میلیون زائر بیت الله الحرام از جمله بیش از 87 هزار زائر ایرانی در این سفر معنوی با وقوف در عرفات و مزدلفه و انجام اعمال سنگ زدن به شیطان و ذبح قربانی در منا، تراشیدن سر،طواف خانه خدا و رهایی از همه تعلقات، امروز و فردا جاجی می شوند.

خطیب نماز عید سعید فطر در مسجدالحرام. به حجاج توصیه کرد با گرفتن درس ها و عبرت ها از حج در راستای وحدت و مساوات بین مسلمانان تلاش کنند.

انتهای پیام/*
 
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما