plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۳۱۵۲

آلمان: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

وزیر توسعه آلمان گفت روسیه باید در نهایت مجبور شود تا «هزینه بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ در اوکراین» را بپردازد. در پایان کنفرانس بازسازی اوکراین روز پنجشنبه، کشورهای غربی به پرداخت میلیاردها دلار متعهد شدند.
آلمان: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سونیا شولزه در گفت‌وگو با شبکه خبری «دویچه‌وله» افزود: آن‌ها [روسیه] باید بهای آنچه را تخریب کرده اند، بپردازند. این [بر اساس] حقوق بین‌المللی است. اینکه آن‌ها باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند امری آشکار است.

وی ادامه داد: آن‌ها تمام زیرساخت‌ها را نابود کرده اند و باید هزینه‌ آن را بپردازند.
وزیر توسعه آلمان این اظهارات را پیش از شرکت در کنفرانس موسوم به «بازسازی اوکراین» در لندن بیان کرد.

همچنین به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس، بار دیگر برحمایت کشورش از ادامه جنگ در اوکراین تاکید کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه باید هزینه بازسازی جنگ در اوکراین را متقبل شود.

در واکنش به این خواسته غربی ها آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن بامداد جمعه در مصاحبه با ریانووستی با تاکید بر اینکه حاکمان آمریکا مستقیماً مسئول هر اتفاقی هستند که در اوکراین رخ می‌دهد، گفت: ایالات متحده آمریکا که در درگیری اوکراین دخالت دارد، موظف است هزینه‌های بازسازی این کشور را متقبل شود.

از سوی دیگر، دنیس شمیحال نخست وزیر اوکراین که در این کنفرانس حضور داشت، ایجاد یک «مکانیسم جبران خسارت» که امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را فراهم می‌کند، خواستار شد.

بنابر این گزارش، در پایان کنفرانس بازسازی اوکراین روز گذشته، کشورهای غربی به پرداخت میلیاردها دلار متعهد شدند.

بنا بر این گزارش، در پایان کنفرانس روز گذشته، حامیان مالی شرکت کننده از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس به پرداخت حدود ۶۰ میلیارد یورو (حدود ۶۵.۵ میلیارد دلار) متعهد شدند.

این درحالی است که بنابر گزارش بانک جهانی تا مارس ۲۰۲۳، هزینه های بازسازی اوکراین ۴۱۱ میلیاد دلار برآورد شده بود که این رقم با ادامه جنگ اوکراین افزایش می‌یابد.

قرار است دور بعدی این نشست به میزبانی آلمان و در سال ۲۰۲۴ برگزار شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما