plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۱۶۷۱

عصبانیت آمریکا از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

همزمان با تمایل عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب، واشنگتن به ریاض و تل‌آویو اطلاع داده که با تلاش‌ها برای بازگرداندن دمشق به این اتحادیه مخالف است.
عصبانیت آمریکا از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مسئولان لبنانی معتقدند مخالفت قاطع آمریکا با هرگونه تلاش‌ها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دور از انتظار نبوده، زیرا آمریکا اصولا در امور کشورهای عربی و مشخصا از سال 2011 از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی در مسائل سوریه مداخله می‌کند و این واقعیت را هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا مورد تأیید قرار داد و بر نقش بارز واشنگتن در تاسیس گروه تروریستی داعش صحه گذاشت.

کارشناسان با اشاره به اظهارات صریح و متعدد درباره حمایت ایالات متحده از نیروهای تروریستی، تصریح کردند دولت آمریکا از همان ابتدا درصدد سرنگون کردن دولت سوریه بوده و بر این باور است که رئیس‌جمهوری که بعد از بشار اسد بر سر کار بیاید در خدمت واشنگتن خواهد بود و لذا، بقای اسد در قدرت منافع آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن را به خطر می‌اندازد.

آنها خاطرنشان کردند که عصبانیت آمریکا به این دلیل است که می‌بیند یک کشور عربی که در محاصره سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی در این کشور نقش بارزی ایفا می‌کرد اینک دست دوستی به سمت نظام دمشق دراز کرده است و این وضعیت به معنای شکست سیاست‌های آمریکا نه فقط در سوریه بلکه در سرتاسر منطقه است. به گفته این کارشناسان ایجاد همگرایی میان ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از یک‌سو و گرایش کشورهای عربی به سوریه از سوی دیگر، منافع استراتژیک آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

کارشناسان بر این باورند که اصرار آمریکا بر مخالفت با تلاش‌ها برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب نتیجه از دست رفتن کنترل آمریکا و کاهش نفوذ و اعتبارش در منطقه خاورمیانه است.

کارشناسان همچنین اظهار داشتند تحرکاتی دیپلماتیک در منطقه عربی در حال شکل گرفتن است که خوشایند رهبری آمریکا نیست و حتی نمی‌تواند آنها را متوقف کند، افزون بر این، معادلات بین‌المللی نیز در حال تغییر است.العا لم 

انتهای پیام/*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما