plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۳۱۴۰۱

حمله راکتی به یک پایگاه غیرقانونی آمریکا در شرق دیرالزور

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) تایید کرد که شامگاه دوشنبه پایگاه غیر قانونی آمریکا در دیرالزور (شرق سوریه)هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
حمله راکتی به یک پایگاه غیرقانونی آمریکا در شرق دیرالزور
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شامگاه دوشنبه یک پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان گازی کورینکو در شرق دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله راکتی را بر عهده نگرفته است و مشخص نیست که این حمله تلفاتی داشته است یا خیر.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، حملات راکتی به پایگاه غیر قانونی این کشور در شرق سوریه را تأیید کرد.

در این بیانیه تأکید شد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا که در پایگاه کونیکو در دیرالزور سوریه حضور دارند، با یک راکت، هدف حمله قرار گرفتند.

نظامیان تروریست آمریکا که معمولا آماری از تلفات خود منتشر نمی‌کنند، این بار هم مدعی شد که این حمله، خسارت مالی و آسیب جانی به همراه نداشته است.

منابع محلی حاضر در استان دیرالزور دیشب از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب از داخل یکی از پایگاههای نظامیان تروریست آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» در شمال شرق استان دیرالزور خبر دادند.

به گفته این منابع، تا ساعتی پس از این حمله ستونهایی از دود و آتش از قلب این پایگاه غیر قانونی امریکایی ها به هوا برخاسته بود.

میدان نفتی کونیکو، یکی از مناطق نفتی است که آمریکاییها در آن پایگاه غیر قانونی احداث کرده‌اند و تحت حفاظت بسیار شدید قرار داد.

به گفته این منابع، این انفجارها به خاطر چندین حمله راکتی است که به این پایگاه صورت گرفته است. در پی انفجارها، بالگردهای آمریکایی به صورت گسترده بر فراز این منطقه به پرواز درآمده‌اند.

آمریکا در سوریه ۲۸ پایگاه علنی دارد که بیشتر این پایگاهها در مناطق نفت‌خیز و گازی سوریه قرار دارد تا بتواند هر چه آسانتر منابع نفتی این کشور را غارت کند.

کما اینکه به صورت هفتگی، خبرهایی درباره غارت نفت سوریه توسط آمریکا و انتقال آن به عراق منتشر می‌شود
دولت سوریه بارها اعلام کرده است که به حضور غیر قانونی تروریستهای آمریکایی پایان خواهد داد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما