?> ?> هواشناسی اصفهان دربارۀ شرایط جوی پیش رو، هشدار زرد صادر کرد | ایصال نیوز
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۱۰۲۶
نفوذ سامانه بارش‌زا به استان اصفهان

هواشناسی اصفهان دربارۀ شرایط جوی پیش رو، "هشدار زرد " صادر کرد

آغاز فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران از روز یکشنبه
اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.
هواشناسی اصفهان دربارۀ شرایط جوی پیش رو، "هشدار زرد " صادر کرد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، هواشناسی اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران گاهی با رعد و برق، ارتفاعات (بارش برف)، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی از روز یکشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه هفته جاری در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتری در نیمه غربی و جنوبی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی و کاهش دید، اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگباربرف وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری بعمل آورند و در صورت سفر با خودرو، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و احتیاط لازم را در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، داشته باشند و بطور مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها اجتناب کنند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم را برای پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و در نواحی سردسیر برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند و محدودیت ها در فعالیت‌های کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار برای امروز بر روی استان است و در این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در مناطق غربی گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی افزود: با نفوذ سامانه بارش‌زا به استان از روز یکشنبه، افزایش ابر و بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ، آغاز خواهد شد و تا روز سه‌شنبه به‌صورت متناوب در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه هوای قسمتی ابری بتدریج افزایش ابر گاهی وزش باد از بعدازظهر رگبار باران و احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش بینی کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما