plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۱۳۶۶۷

ورود سامانه بارشی ‌به ایران

تداوم بارندگی ها در اغلب نقاط کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در 13 استان روز جمعه کمینه دما صفر و زیر صفر خواهد بود، گفت: روز جمعه سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب‌ و شمال وارد کشور می‌شود و موجب کاهش دما و بارش برف و باران خواهد شد.
ورود سامانه بارشی ‌به ایران
به گزارش ایصال نیوز، ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، اصفهان، همدان، قم، قزوین، البرز، تهران، استان مرکزی، غرب فارس و شمال بوشهر سامانه بارشی فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف داریم، ضمن آنکه در مناطق جنوبی، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ داریم.

وی اظهار کرد: امروز بیشینه بارش‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب اصفهان و غرب فارس خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه 28 آذر سامانه بارشی در جنوب‌غرب، مرکز و جنوب کشور همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعال است، در این روز با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب‌ و شمال به کشور، کاهش دما و بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور خواهیم داشت.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه 29 آذر بارش پراکنده در اغلب نقاط کشور غیر از غرب و شمال‌غرب و جنوب‌شرق خواهیم داشت، گفت: این سامانه بارشی روز یکشنبه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جوی پایدار در کل کشور حاکم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دو روز آینده شمال خلیج‌فارس مواج است، ‌گفت: همچنین دریای خزر خصوصاً مرکز و غرب خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: از شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از‌ اواخر وقت امروز 27 آذر تا پیش از ظهر یک‌شنبه 30 آذر مواج شدن دریا‌ و افزایش ارتفاع موج بین یک تا 2.5 متر در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک‌، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممنوعیت تفریحات آبی‌، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط همه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل در دستور کار باشد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی،‌ در بعدازظهر افزایش ابر و در شب، بارش باران در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه در برخی ساعات در تهران بارش باران داریم و در شب ابرها کاهش می‌یابد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 4 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز جمعه اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: فردا در 13 استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 25 آذر 61.3 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 60.6 میلیمتر بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما